کد خبر: ۱۸۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
موسسه و مدیرعامل شرکت هواوی اعلام کرده که ایالات متحده آمریکا قادر نخواهد بود در جنگ با این شرکت چینی بزرگ پیروز شود و در نهایت شکست خواهد خورد.
ناطقان: رن ژانگفی، موسس و مدیرعامل شرکت چینی هواوی در گفتگویی اختصاصی با گزارشگر شبکه جهانی بی‌بی‌سی خاطرنشان کرده است که ایالات متحده آمریکا قادر نخواهد بود در جنگ با هواوی پیروز شود و این شرکت پیشروی چینی را با شکست مواجه کند.

هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند.

ماجرا از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای (ZTE) از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

حالا به نظر می‌رسد که ایالات متحده آمریکا هنوز هم از تلاش برای جلوگیری از ادامه فعالیت شرکت هواوی و همچنین تخریب نام و آوازه این غول تکنولوژی چینی دست برنداشته است و سعی دارد به کشورهای هم پیمان خود در این خصوص هشدارهای جدی‌تری داده و از آنها درخواست کند که از ادامه فعالیت‌های شرکت هواوی در نصب تجهیزات و راه اندازی شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G جلوگیری به عمل بیاورند. لازم به ذکر است که تلاش آمریکا برای ممنوعیت فعالیت هواوی در این کشور، موجب شده است تا کشورهای دیگری همچون نیوزلند، استرالیا، بلژیک، لهستان، ژاپن  و انگلستان نیز به فکر توقف و ممنوعیت فعالیت هواوی و توسعه زیرساخت‌های مربوط به فناوری شکبه اینترنت 5G افتاده و اعلام کرده اند که فروش محصولات  و نصب تجهیزات مخابراتی هواوی را ممنوع اعلام خواهند کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به موضوع دستگیری دخترش، منگ وانگژو به عنوان مدیر ارشد مالی هواوی در کانادا به اتهام نقض و دور زدن تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا علیه برخی از کشورها نظیر ایران خاطرنشان کرد که همه این اتفاقات در راستای جنگ تجاری میان چین و آمریکاست  و تحت تاثیر انگیزه‌های سیاسی از سوی مقامات سیاسی ایالات متحده به وقوع پیوسته است.

وی همچنین ادامه داده است که ایالات متحده آمریکا هیچ راهی برای تخریب چهره و آوازه شرکت هواوی در پیش رو نخواهد داشت و بهتر است دست از تلاش برای کاهش استقبال کشورهای جهان از محصولات و تجهیزات توسعه داده شده توسط این شرکت بردارد.

با این‌که دولت چین و شرکت‌های هواوی و زدتی‌ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به تلاش برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می‌دهند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که آمریکا در تلاش است تا با کنار زدن هواوی از بازارهای جهانی موبایل مجال بیشتری برای رقابت با سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده  و عرضه کننده گوشی‌های هوشمند در جهان پیدا کند چراکه هواوی در سال های اخیر با سبقت از اپل، عنوان دومین شرکت پرفروش در عرصه گوشی هوشمند را از اپل ربوده و به خود اختصاص داده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین