کد خبر: ۱۸۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز با تقویت سامانه بارشی همانگونه انتظار داشتیم بارش‌ها در اسمان مازندران گسترش می‌یابد.
ناطقان: احمد اسدی امروز اظهار کرد: از بامداد امروز بارش‌ها از سمت غرب استان شروع شد به‌طوری‌که بیشترین بارش تا صبح امروز از  آمل 41، گلوگاه بابل 36، هلوم‌سر 22، چمستان نور 21 و نوشهر 19 میلی‌متر گزارش شد.

وی افزود: بیشینه دمای هوا نیز طی 24 ساعت گذشته مربوط به قائم‌شهر و ساری با 19 درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  با اشاره به اینکه امروز با تقویت سامانه بارشی همانگونه انتظار داشتیم بارش‌ها در آسمان مازندران گسترش می‌یابد، اضافه کرد: علاوه بر کاهش دما بارش در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود که اختلال تردد در محورهای کوهستانی استان دور از انتظار نخواهد بود.

اسدی با اعلام اینکه این بارش‌ها تا صبح فردا در آسمان مازندران تداوم دارد، تصریح کرد: فردا به‌تدریج از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود و این سامانه بارشی بعدازظهر فردا از آسمان استان خارج می‌شود.

وی بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز پنج‌شنبه تا اوایل هفته جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت دمای هوای استان طی این مدت، یادآور شد: امروز شاهد کاهش چهار تا درجه‌ای دمای هوا هستیم و از صبح پنج‌شنبه تا اوایل هفته آینده مجددا افزایش نسبی دما اتفاق می‌افتد.

رئیس هواشناسی دریایی مازندران نیز در ادامه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی با نفوذ یک سامانه سرد و بارشی از صبح امروز، شاهد شمالی شدن جریان هوا و وزش باد نسبتاً شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود که در نتیجه آن دریا به تدریج مواج خواهد شد.

سلطانی با اشاره به اینکه این وضعیت تا بعدازظهر پنج‎شنبه در آسمان مازندران ادامه دارد، افزود: طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک سواحل و دور از ساحل 15 متر بر ثانیه (54 کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود.

وی ادامه داد: بیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل و دور از ساحل استان از 3.0 تا 3.5 متر برآورد می‌شود.

رئیس هواشناسی دریایی مازندران در پایان گفت: طی این مدت تمامی فعالان دریایی اعم از دریانوردان، صیادان و نیروی دریایی از فعالیت در دریا خوداری کنند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین