کد خبر: ۱۸۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با اشاره به اینکه کاهش سن اعتیاد در کشور نگران کننده است، گفت: این آمار بیانگر کاهش 6 سال از سن اعتیاد و رسیدن آن به سن 15 سالگی دارد.
ناطقان: محمود روحانی‌فر بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی و تبریک این موضوع، اظهار کرد: باید شهادت پاسداران غیور ایران اسلامی را در حادثه تروریستی زاهدان را نیز که مظلومانه و با خباثت دشمنان نظام و انقلاب به شهادت رسیدند تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه و مقابله با مواد مخدر به صورت سخت افزاری و نرم افزاری آغاز شده و ادامه دارد، افزود: در این سالها تا سال 1395 بالغ بر 10 هزار تن انواع مواد مخدر در سرتاسر کشور کشف و معدوم شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان از دستگیری بیش از 7 میلیون و 500 هزار نفر در ارتباط با پرونده‌های مواد مخدر در سالهای گذشته در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد حدودا 30 درصد افراد به صورت مکرر و تکراری دستگیر شده‌اند.

روحانی‌فر با تاکید بر اینکه در مسیر مبارزه و مقابله با مواد مخدر نظام جمهوری اسلامی ایران بالغ بر 3 هزار 400 شهید و بیش از 13 هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است، خاطرنشان کرد: از این میان 83 شهید سهم استان گلستان و 20 شهید بزرگوار سهم گنبدکاووس در حراست از امنیت اجتماعی کشور در مبارزه با مواد مخدر بوده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌ها از کاهش سن ابتلا به اعتیاد از 21 سال به 15 سال حکایت دارد، ادامه داد: متاسفانه آمار ابتلا به اعتیاد و مصرف مواد مخدر با تغییرات محسوس جنسیتی در میان بانوان دو برابر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با بیان اینکه بالغ بر 87 درصد مبتلایان به اعتیاد در کشور شاغل هستند، تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که بیکاری تنها عامل ابتلا به اعتیاد نیست و نیازمند فرهنگ سازی در این حوزه به شکل صحیح و با قدرت هستیم.

روحانی‌فر با تاکید بر اینکه درصد ابتلای متاهلان نسبت به مجردین در حوزه اعتیاد بیشتر است، اضافه کرد: متاسفانه هرچه می‌گذرد گرایش به اعتیاد در میان روستاها و حتی قشر کم درآمد نیز افزایش پیدا کرده است که جای نگرانی دارد.

وی از شناسایی بیش از 300 عامل برای ابتلا به اعتیاد در افراد خبر داد و افزود: شاخص‌ها بیان‌گر آن است که با وجود همه تلاش‌ها و رشادت‌ها مبارزات فعلی با مواد مخدر کافی نیست و هرچند سازمان ملل ایران را برترین کشور در حوزه مقابله معرفی کرده اما نمی‌توان در این حد و سقف متوقف شد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین