کد خبر: ۱۸۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
چهار آیین گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۶ هزار تومان است.
ناطقان: برومند چهار آیین مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۲۰۰ تا ۱۱ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۶ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به آنکه ۸۰ درصد قیمت تمام شده تولید را نهاده‌های اولیه کنجاله سویا، ذرت و جوجه یکروزه تشکیل می‌دهد، از این رو مدیریت بازار نهاده‌های دامی تاثیر بسزایی در کنترل قیمت مرغ در بازار دارد.

چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۰ هزار و ۲۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۶ هزار تومان اعلام کرد.


این مقام مسئول از افزایش ۳ برابری قیمت نهاده‌های دامی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰، ذرت یک هزار و ۸۰۰ و جوجه یکروزه با بیمه ۵ هزار تومان است.

وی بیان کرد: اگرچه دولت با هدف تنظیم بازار ارز ۴۲۰۰ تومانی را به واردات نهاده‌های دامی اختصاص می‌دهد، اما این امر تاثیری در سفره مردم و تولیدکننده ندارد و تنها منافع آن به جیب عده‌ای رانت خوار و دلال می‌رود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: با کنترل و مدیریت بازار نهاده‌های دامی پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ از کانال ۱۶ هزار تومان در ایام پایانی سال فراتر نرود.
برچسب ها: بازار ، مرغ ، تحولات
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین