کد خبر: ۱۸۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین قره‌چانلو استاد تاریخ و تمدن اسلامی چهارشنبه اول اسفند ماه از مقابل دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
ناطقان: مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین قره‌چانلو – استاد تاریخ و تمدن اسلامی صبح فردا چهارشنبه (یکم اسفند ماه) ساعت ۱۰:۳۰ از مقابل دانشگاه الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران تشییع می‌شود.

قرار است پیکر آن مرحوم در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شود.

مرحوم حسین قره‌چانلو از مفاخر فرهنگی کشور امروز به رحمت ایزدی پیوست.

این استاد برجسته تاریخ و تمدن اسلامی در طول حیات زندگی خود مجلات علمی پژوهشی زیادی را در رابطه با دانش نامه جهان اسلام و همچنین مجلات علمی پژوهشی و تخصصی را به چاپ رسانده است و آثار ارزشمندی در قالب تالیف و ترجمه کتاب در حوزه مطالعات تاریخ و تمدن ایران از خود به یادگار گذاشته است که مهمترین آنها کتاب دو جلدی جغرافیای تاریخی کشورهای اسلامی است. همچنین کتاب حرمین شریفین (تاریخ مکه و مدینه) از دیگر تالیفات وی است. در حوزه مطالعات جغرافیای تاریخی نیز آثار ارزشمند زیادی را منتشر کرده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین