کد خبر: ۱۸۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲
رئیس فدراسیون شطرنج به صعود ۲۶ پله‌ای ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ اشاره کرد و گفت: جایگاه شطرنج ایران در رده بندی جهانی از ۵۱ به ۲۵ ارتقا یافته است.
ناطقان: مهرداد پهلوان زاده عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج کاسپین کاپ و سومین دوره مسابقات بین المللی جام ستارگان در انزلی، اظهار کرد: با توجه به ارتقای ایران در رده بندی جهانی به رتبه ۲۵ جهان، با توجه به برگزاری مسابقات مختلف در کشور این جایگاه در ماه آینده به رتبه ۲۳ خواهد رسید.

وی افزود: علاقه و پشتکار شطرنج بازان سبب شده که امروز شطرنج ایران در سطح بالای بین المللی قرار گیرد.

پهلوان زاده با اشاره به اینکه امسال رقابت‌های مختلف شطرنج در سطح کشور برگزار شد، گفت: برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی کشور در بوشهر و تهران، مسابقات شطرنج قهرمانی به مناسبت دهه فجر، سومین دوره مسابقات بین المللی جام ستارگان، مسابقات شطرنج جام کارون در اهواز و جام فردوسی در مشهد از جمله رقابت‌های برگزار شده امسال است.

وی در ادامه یادآورشد: امیدواریم شطرنج روزی به ورزش اول کشور و تیم ملی شطرنج ایران نیز به تیم شماره یک جهان تبدیل شود.

لازم به ذکر است با پیروزی ۱۰ بر ۶ تیم منتخب ایران مقابل منتخب ستارگان جهان رقابت‌های بین المللی جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی پایان یافت. در هشتمین دور از رقابت‌های جام ستارگان علیرضا فیروزجا مقابل مارین بوسیوویچ از کرواسی پیروز شد و با ۱۷ واحد افزایش درجه بین المللی به ریتینگ ۲۶۵۶/۵ رسید و به عنوان دومین بازیکن ایرانی  به جمع ۱۰۰ شطرنج باز برتر جهان راه یافت.

این نخستین بار در تاریخ شطرنج ایران است که دو نماینده در فهرست برترین‌های جهان دارد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین