کد خبر: ۱۸۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
جعفری دولت آبادی بر بهره گیری از تاکیدات قرآنی در پیشگیری از طلاق تاکید کرد و گفت: اگرچه در دو سال اخیر با کاهش طلاق روبرو بوده ایم اما باید اسناد بالادستی در خصوص طلاق اجرایی شود.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری صدا­ و سیما، عباس جعفری دولت آبادی در نشست بررسی راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی که با محوریت تحکیم نهاد خانواده برگزار شد پس از بیان شرکت کنندگان در این نشست افزود: مشاوره باید ارزان و قابل دسترس باشد و نقش مشاوره ها قبل از ازدواج و در طول زندگی بسیار مثبت ارزیابی می شود­.

دادستان تهران گفت: در بحث زندانی کردن مردان در موضوع مهریه باید سیاست متعادلی در پیش گرفته شود و مردی که فقیر است اگر به دلیل نپرداختن مهریه به زندان بیفتد قطعا پس از خروج از زندان، همسرش را طلاق خواهد داد و باید توجه کنیم که مردی از این بابت به زندان بیفتد که از توانمندی پرداخت مهریه را داشته باشد اما استنکاف کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ارتباط میان آموزش و پرورش و دانشگاه را در بحث خانواده مهم خواند و گفت: نقش صدا و سیما و رسانه ها نیز در بحث آموزش خانواده مهم است و برنامه های صدا و سیما که بسیار­ هم تنوع دارد باید از حالت نظری به عملیاتی تبدیل شود.

وی افزود: در خصوص برخی از جرایم مانند فرار از منزل و ضرب و جرح در خانواده ها ، باید توجه کرد که دعوای خانوادگی با دعوای میان دو شرور تفاوت دارد و قاضی صبوری باید موضوع را مدیریت کند و بازداشت زوج یا زوجه و نگاه محض قضایی به این موضوع ما را به جایی نمی رساند.

وی بر بهره گیری از تاکیدات قرآنی در پیشگیری از طلاق تاکید کرد و گفت: اگرچه در دو سال اخیر با کاهش طلاق روبرو بوده ایم اما باید اسناد بالادستی در خصوص طلاق اجرایی شود.

دادستان تهران به تلاش ماهواره ها در ترویج موضوع خیانت زوجین به هم و ترویج سبک زندگی غربی اشاره کردو­ گفت: آنها بنا دارند نهاد خانواده را بهم بزنند و باید دستگاه هایی مانند بسیج ، مساجد و نهادهای مردمی ظرفیت خود را در این بخش نشان دهند.

جعفری دولت آبادی گفت: در جلسه آینده نقش دستگاه ها در انجام وظایفشان را در حوزه خانواده مرور خواهیم کرد و تنها راه نجات از آسیب ها خانوادگی­ تقویت و تحکیم نهاد خانواده است.

در این نشست که به میزبانی دادستانی عمومی و انقلاب تهران برگزار شد ، تعدادی از معاونان دادستان تهران و مسئولانی از سازمان های بهزیستی، آموزش و پرورش، امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ، پزشکی قانونی و نیروی انتظامی حضور داشتند.

محور اصلی این جلسه بررسی راهکارهای تحکیم هرچه بیشتر نهاد خانواده بود و شرکت کنندگان عملکرد خود را بیان کردند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین