کد خبر: ۱۸۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
فرمانده ناجا با تاکید بر مطالعه تطبیقی توانمندی‌های پلیس در سطح دنیا، گفت: استرداد مجرمان در سطح بین‌المللی اثرات مثبتی در جامعه دارد و باعث امید بخشی به اذهان عمومی می‌شود، لذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
ناطقان: بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در جلسه شورای عالی روابط بین الملل ناجا که با حضور روسای پلیس های تخصصی و معاونان ناجا در مرکز پلیس بین الملل برگزار شد، گفت: برای روان‌سازی ماموریت‌های نیروی انتظامی بایستی پلیس اینترپل ظرفیت مسئولیت های بین بخشی را در خود تقویت کند.

وی ادامه داد: قاعدتا اجرا و پی جویی ماموریت هایی که بخشی از آن به پیگیری در خارج از کشور نیاز دارد، برعهده پلیس‌های تخصصی است، اما روان سازی و هماهنگی روابط با پلیس دیگر کشورها می‌بایست توسط پلیس اینترپل انجام شود.

فرمانده ناجا با تاکید بر مطالعه تطبیقی توانمندی‌های پلیس در سطح دنیا، افزود: تعامل و برقراری ارتباط با سفرا و وابستگان نظامی و استفاده از این ظرفیت می‌تواند پلیس را در توسعه امنیت یاری دهد.

وی خاطرنشان کرد: استرداد مجرمان در سطح بین المللی اثرات مثبتی در جامعه دارد و باعث امید بخشی در اذهان عمومی می‌شود، لذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. لازم است پروتکل‌هایی با دیگر دستگاه‌های ذیربط امضا شده تا ماموریت‌های پلیس در این خصوص تسهیل و روان سازی شود.

سردار اشتری با بیان اینکه برای هر حادثه تروریستی که در کشور رخ می‌دهد باید پرونده‌ای با جزئیات کامل در پلیس بین الملل تشکیل شود تا شناسایی گروه های تروریستی و دستگیری اعضای آنها تسریع شود، گفت: توسعه حوزه فعالیت پلیس اینترپل در کشورهای مختلف نیازمند افزایش حضور افسران رابط در آنهاست. هرچه ارتباط پلیس با کشورهای دیگر بیشتر شود، قطعا ماموریت‌های پلیس اینترپل با سرعت و موفقیت بیشتری صورت می گیرد.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه بحث اطلاع رسانی یک موضوع مهم و مورد نیاز به خصوص در حوزه ماموریت‌های پلیس بین‌الملل است، گفت: اطلاع رسانی‌ها در این خصوص بایستی با بررسی کارشناسانه و با رعایت موارد اعلامی از سوی سازمان و اصول دروازه‌بانی اخبار انجام شود.

اشتری یادآور شد: مدیریت حوزه بین الملل نیازمند احصا و بررسی قوانین پلیس اینترپل است تا با اشراف اطلاعاتی کامل بتوانیم نقشه راه را در اجرای ماموریت‌ها با درایت ترسیم کنیم.

وی در خصوص مشارکت پلیس در نمایشگاه‌های بین‌المللی، گفت: در این خصوص هم باید بررسی‌های کارشناسانه صورت گیرد و بر مبنای تخصص و ضرورت‌ها اقدام شود.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه برای تسهیل در کنترل تردد افراد در مبادی ورودی و خروجی کشور تلاش می شود تا گذرنامه‌های بیومتریک ارتقاء یابد، افزود: با الکترونیکی شدن گذرنامه‌ها امکان هر گونه کلاهبرداری و سوء استفاده در این زمینه از بین خواهد رفت.

اشتری در خاتمه ضمن تقدیر از اقدامات شایسته پلیس بین الملل نیروی انتظامی، عنوان کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران باید مومن، متعهد، هوشمند و دارای دانش روز باشد تا با ارتقاء امنیت روزبه روز شاهد پیشرفت آن در عرصه های مختلف باشیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین