کد خبر: ۱۸۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی جوانه را در ترک اعتیاد به سیگار، قلیان، الکل و از بین بردن سلول‌های سرطانی موثر دانست.
ناطقان: جوانه جو دوسر حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، روی (زینک)، اسیدفولیک، اسیدآمینه‌های ضروری بدن، آنزیم کاتالاز و غیره است.

برای بررسی خواص جوانه جو دوسر و اینکه مصرف این جوانه برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص جوانه جو دوسر

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره مهم‌ترین خواص جوانه جو دوسر گفت: مصرف این جوانه موجب کاهش اشتها، چربی‌سوزی و در نتیجه لاغری و تناسب اندام می‌شود.


وی افزود: مقادیر بالای پروتئین در جوانه جو دوسر موجب تقویت عمومی، افزایش سطح انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ لذا برای ورزشکاران و مخصوصا بدن‌سازان بسیار مفید است.


عظمایی بیان کرد: یکی از خواص فوق‌العاده این جوانه تاثیر چشمگیر آن در ترک اعتیاد است؛ بنابراین توصیه می شود افرادی که قصد ترک سیگار، قلیان و الکل را دارند از مصرف جوانه جودوسر غافل نشوند.


این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: برخی از افراد دارای عادات غذایی نامناسب و نامتعارف هستند؛ به طور مثال به خوردن بی اندازه شیرینی عادت دارند، مصرف این جوانه با پاکسازی و سم‌زدایی بدن این عادت را از بین می‌برد.

عظمایی بیان کرد: بازسازی سلول‌ها و بافت‌های آسیب دیده بدن، دفع کیست از رحم و تقویت بینایی از دیگر خواص این جوانه بی‌نظیر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: جوانه جو دوسر به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند، همچنین موجب نابودی سلول‌های سرطانی می‌شود.


وی گفت: جوانه جو دوسر دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است؛ لذا تاثیری چشمگیر در تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو دارد.

عظمایی افزود: فیبر موجود در این جوانه موجب بهبود عملکرد روده، دستگاه گوارش و هضم آسان غذا می‌شود و یبوست را رفع می‌کند.


این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این جوانه به علت داشتن ویتامین D، کلسیم، منیزیم، فسفر و سلنیوم تاثیری چشمگیر در تقویت و استحکام استخوان و دندان دارد و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

مواد لازم جوانه جو دوسر

-جو دوسر ۳۰۰ گرم
-آب به مقدار لازم
طرز تهیه جوانه جو دوسر

-برای تهیه این جوانه ابتدا جو دوسر را می‌شوییم و درون ظرف حاوی آب می‌ریزیم.
-پس از ۲۴ آب آن را عوض می‌کنیم و جو را در یک بشقاب می ریزیم.
-یک پارچه نمناک سفید روی آن می‌کشیم و در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار می‌دهیم.
-در طول روز باید این پارچه را با اسپری آب‌پاش نمناک کنیم تا هنگامی که جوانه بزند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین