کد خبر: ۱۸۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که روز پنج شنبه وارد چین شد به بازدید از دیوار بزرگ چین رفته و در آن جا با چینی‌ها عکس یادگاری گرفت.
ناطقان: به نقل از پایگاه عرب نیوز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قرار است در جریان این سفر رسمی با مقامات ارشد چین از جمله شی جینپینگ، رئیس جمهور چین دیدار کند.

در جریان این سفر بن سلمان که همراه به هیئتی از مقامات عربستانی صورت گرفت توافقاتی میان چین و عربستان برای بهبود همکاری‌های مالی و اقتصادی منعقد شده است.

ولیعهد عربستان در چین که آخرین ایستگاه تور سفرهای او به آسیا است، علاوه بر شی جینپینگ در شهر پکن است قرار است به همراه هان ژنگ، معاون نخست وزیر چین به صورت مشترک ریاست سومین نشست کمیته مشترک سطح عالی چین وعربستان را به عهده داشته باشد.

ولیعهد عربستان در فرودگاه در بدو ورود به چین مورد استقبال چند تن از مقام‌های چینی شامل کی لی فانگ، معاون رئیس شورای سیاسی و مشورتی جمهوری خلق چین و همچنین لی هواشی سفیر چین در عربستان قرار گرفت.

او به بازدید از بنای دیوار بزرگ چین رفته و تصاویری از این دیدار او همراه با عده‌ای از چینی‌ها منتشر شده است از جمله ابتکار عمل‌های توافق شده بین دو کشور طرح یکپارچگی بیشتر دو پروژه مهم چین وعربستان یعنی پروژه کمربند و جاده چین و پروژه دورنمای ۲۰۳۰ عربستان است.

وانگ یی، وزیر خارجه چین و عادل الجبیر، همتایی عربستانی او در دیداری جداگانه رشد سریع همکاری و تفاهم دو جانبه کشورهایشان را تحسین کردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین