کد خبر: ۱۸۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت تغییر ساختار بخش دریایی کشور از طرح مجلس برای تشکیل وزارت دریایی خبر داد و گفت: در این راستا با مرکز پژوهش های مجلس مذاکراتی صورت گرفته تا روی این موضوع مطالعات لازم انجام دهند.
ناطقان: محمدرضا رضایی کوچی با بیان این که ایران ظرفیت های دریایی دارد، اظهار کرد: این ظرفیت ها به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور، دریایی، دسترسی به اقیانوس ها، نوار ساحلی 5800 کیلومتری انصاری است. از سوی دیگر تنگه هرمز را داریم که کانال تجارت نفتکش هاست.

وی افزود: با این حال از این فرصت ها آن طور که شایسته است استفاده نمی کنیم. در حال حاضر بندر جبل علی به تنهایی 10 برابر بندر شهید رجایی عملیات کانتینری و فله انجام می دهد. این بندر 60 درصد بار منططقه را جابجا می کند و ما فقط 6 درصد سهم داریم.

وی تصریح کرد: در حوزه دریانوردی بنا به دلایلی نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده کنیم. یکی از عوامل این است که دستگاه های متعددی در حوزه دریا فعال هستند که همه آنها مستقل از یکدیگر عمل می کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که یک ساختار قدرتمندی که بتواند همه مجموعه ها را با هم مدیریت و هدایت کند، نداریم، اظهار کرد: به نظر می رسد باید ساخار دریایی را تغییر دهیم و جایگاهی در سطح وزارتخانه برای مدیریت دریا در کشور تعریف کنیم تا بتوانیم از همه ظرفیت ها و توانمندی ها در کشور برای توسعه، ارتقای وضعیت اقتصاد کشور استفاده کنیم.

رضایی کوچی گفت: برای ایجاد وزارتخانه دریایی با مرکز پژوهش های مجلس مذاکراتی داشته ایم که روی این موضوع مطالعات لازم انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به تجربه های موفق تشکیل وزارتخانه دریایی در دنیا، مجلس به طور جدی پیگیر تشکیل این وزارتخانه در کشور است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین