کد خبر: ۱۸۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
کمالی‌ پور:
نایب‌ رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: هر نوع افزایش قیمتی در شرایط کنونی بحران موجود در کشور را تشدید میکند و موجب افزایش التهابات میشود. باید شرایط را به سمتی ببریم که التهابات را در کشور کم و فضا را آرام کنیم.
ناطقان: یحیی کمالی‌پور، نماینده جیرفت و نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بحث‌های مطروحه پیرامون افزایش نرخ بنزین، گفت: تا زمانی که موضوعی تصویب، تأیید و اجرایی نشده است بیانش به محافل عمومی و خصوصی غیر از آزار دادن روح و روان مردم عایدی دیگری ندارد.


وی ادامه داد: اینکه مطرح می‌شود به هر ایرانی یک سهمیه‌ای از بنزین بدهیم بی‌احترامی به شرافت و کرامت مردم است. در هرزمانی که حامل‌های انرژی گران شد متناسب با آن تمامی اجناس افزایش قیمت پیدا کرد.


این نماینده مجلس تأکید کرد: هر نوع افزایش قیمتی در شرایط کنونی بحران موجود در کشور را تشدید می‌کند و موجب افزایش التهابات می‌شود. باید شرایط را به سمتی ببریم که التهابات را در کشور کم و فضا را آرام کنیم و در نهایت دنبال راهکار اساسی، علمی و عملی باشیم که اگر بنزین را گران کردیم بلافاصله نان و مواد غذایی گران نشود.

 
کمالی‌پور گفت: باید افزایش قیمت بنزین کنترل‌شده باشد تا افزایش قیمت سوخت تأثیری در سایر مسائل نداشته باشد. در غیر این صورت، اگر قرار باشد قیمت سوخت و سایر اجناس افزایش پیدا کند ما در کشور چه کاری انجام داده‌ایم به‌جز اینکه باز دست در جیب مردم کرده‌ایم و بر آن‌ها فشار آورده‌ایم.

 
او ادامه داد: کسانی که پول دارند اگر سوخت به هر قیمتی برسد بازهم سوخت‌شان را می‌خرند و این افزایش قیمت برای آن‌ها اهمیت ندارد، اما قشر متوسط و ضعیف جامعه آسیب می‌بیند. معیاری هم میان ثروتمندان و اقشار دیگر وجود ندارد که بگوییم به افراد ثروتمند سوخت را به قیمت بالاتری بفروشیم.


نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از چند نرخی کردن نرخ سوخت، تأکید کرد: چند نرخی کردن بنزین فساد زیادی را به دنبال داشت. به‌نحوی که مردم تاکسی می‌خریدند و تاکسی‌ها را نگه می‌داشتند اما کارت سوختشان را می‌فروختند. در نهایت فساد دامنه‌داری ایجاد شد و مجبور شدیم بنزین را تک‌نرخی کنیم. آزمون‌وخطا پشت سر هم کشور را نجات نمی‌دهد و درنهایت اگر به دنبال این هستیم که کشور را از وضعیتی که در آن گرفتار آمده، نجات دهیم راهش آزمون‌وخطاهای پی‌درپی و بی‌حاصل نیست.

 
کمالی‌پور گفت: ما باید فکر اساسی کنیم و بسیاری از ساختارها و مدیریت‌ها را تغییر دهیم و درواقع، در سایه یک ساختار منظم و کارآمد مدیریت انقلابی، متعهد و فارغ از جریانات سیاسی و خطی داشته باشیم.

 
او با انتقاد از رأی سیاسی نمایندگان به طرح‌ها و لوایح، ادامه داد: در برخی موارد که بحث کارشناسی مطرح است نمایندگان در مجلس بر اساس خط‌کشی‌های سیاسی رأی می‌دهند و مسائل کارشناسی را فدای مسائل سیاسی می‌کنند. از سوی دیگر بخشی‌نگری، سطحی‌نگری و منطقه‌نگری موجب شده تا در حوزه کلان کشور فکر نکنیم و چون فکرهای ما در مناطق پخش‌شده است بنابراین در حوزه کلان شاهد تصمیم‌گیری مناسبی نیستیم.

 
این نماینده مجلس تأکید کرد: در حال حاضر در کشور قوانین بسیاری داریم اما این قوانین یا اجرا نمی‌شوند و یا ابتر اجرا می‌شوند و یا آن‌قدر ابهام دارند که راه فرار و گریز از آن‌ها موجب به وجود آمدن سلطان‌های مختلف در کشور می‌شود.

 
کمالی‌پور در خصوص نرخ تورم گفت: آمار و ارقامی که آقایان اعلام می‌کنند با سفره‌های مردم هیچ تطبیقی ندارد. آنچه مردم  در کف خیابان و بازار می‌بینند با آنچه در این آمارها و ارقام می‌گویند هیچ تطبیقی با هم ندارد. شاید یکی از بحران‌ها و چالش‌های اساسی کشورمان این باشد که آنچه واقعیت دارد در نگاه آماری ما معنا و مفهوم ندارد. نمی‌توانم رقمی برای تورم بگویم. اما رب گوجه از 5 هزار تومان به 15 هزار تومان رسید. گوشت از کیلویی 35 هزار تومان به 100 هزار تومان رسیده است. آیا این رقم‌ها با آمار تورمی که اعلام می‌کنند همخوانی دارد؟ قطعاً به این شکل نیست.

منبع: اعتمادآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین