کد خبر: ۱۸۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
برکاتی به ۱۱ علت مرگ مردان ایرانی در ۳۰ تا ۷۰ سال اشاره کرد و افزود: بیماری قلبی عروقی، حوادث، سکته دیابت، سرطان دستگاه گوارش، خشونت، سرطان ریه، خودکشی، فشارخون و بیماری تنفسی ١١ علت مرگ مردان ایرانی محسوب می‌شوند.
ناطقان: برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده مدارس در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت مردان برگزار شد، اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای در خانم‌ها سه درصد بیش از مردان است؛ این اتفاق در حالی بوده است که مردان بیش از زنان شاغل هستند.

وی افزود: هفته ملی سلامت مردان با شعار «مردان فعال‌تر، مردان سالم‌تر» آغاز شده چرا که بیماری‌های غیرواگیر به دلیل افزایش وزن، چاقی و بی تحرکی رشدی چشمگیر داشته است.
شایع‌ترین علل مرگ و میر مردان

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده مدارس با بیان اینکه شایع‌ترین علل مرگ و میر در مردان ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی است، گفت: پس از این مورد، حوادث مهمترین علت مرگ در مردان ایرانی محسوب می‌شود و مرگ و میر ناشی از حوادث در کشور از ۲۵ هزار به ۱۶ هزار مرگ در سال رسیده بوده و مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در مردان سه برابر زنان است.

برکاتی به اولویت‌های شش‌گانه در سلامت مردان اشاره کرد و گفت: سه اولویت موجب مرگ مردان می‌شود که بیماری قلبی عروقی، حوادث و سرطان در این دسته گنجانده شده‌اند و سه اولویت موجب بیماری و ناتوانی مردان می‌شوند که اختلالات روانی، اسکلتی عضلانی و باروری در این دسته جای دارند.
۲۵ درصد آقایان دچار اختلال جنسی هستند

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده مدارس با اشاره به مشکلات مربوط به باروری و شیوع اختلالات جنسی در مردان گفت: ۲۵ درصد از آقایان دچار اختلال جنسی هستند، همچنین ۵۷ درصد مردان مبتلا به عفونت دستگاه تناسلی دیر به پزشک مراجعه می‌کنند.

برکاتی به ۱۱ علت مرگ مردان ایرانی در ۳۰ تا ۷۰ سال اشاره کرد و افزود: بیماری قلبی عروقی، حوادث، سکته دیابت، سرطان دستگاه گوارش، خشونت، سرطان ریه، خودکشی، فشارخون و بیماری تنفسی ١١ علت مرگ مردان ایرانی محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: زنان سبک زندگی سالم‌تر و درست‌تری نسبت به مردان دارند و پیامد‌های نامطلوب سلامت در بین پسران و مردان بیش از زنان و دختران است و مردان بیشتر با نابرابری در حوزه سلامت مواجه هستند که بخشی از آن ناشی از رفتار و خلقیات مردان بوده و ناشی از احساس رویین تنی و قهرمانانه آنهاست.
پنج عامل تهدیدکننده سلامت مردان

برکاتی اظهار کرد: چاقی، اضافه وزن، اعتیاد، چربی خون و فشار خون پنج عامل تهدیدکننده سلامت مردان هستند و حوادث ترافیکی یکی از علل که مرگ و میر و ناتوانی مردان محسوب می‌شود.

وی به سطح سواد سلامت مردان اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه سطح تحصیلات و سواد مردان جامعه به طور متوسط بیش از زنان بوده، اما سواد سلامت در مردان کمتر است؛ بررسی‌های ما نشان می‌دهد که مردان ۴۰ درصد سواد سلامت را از رسانه ملی، ۴۰ درصد را از پزشکان و گروه‌های سلامت و حدود ۲۰ درصد را از شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی دریافت می‌کنند که البته در سال‌های اخیر دریافت اطلاعات از شبکه‌های اجتماعی رو به افزایش بوده و در آینده شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای افزایش سواد سلامت مردان خواهد بود.

وی اظهار کرد: بحث سلامت مردان در دنیا جدید است و امروزه کشور‌های زیادی به این اولویت به عنوان بدنه موتور محرکه اقتصادی کشور توجهی ویژه‌ دارند و عمده درگیری‌های سلامتی در مردان ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی بوده که شاخص آن ۱۷۷ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر در مردان است.

برکاتی با بیان اینکه حوادث ترافیکی و خشونت‌بار در مردان بیشتر است، تصریح کرد: مرگ و میر ناشی از بیماری‌های روانی در مردان چهار برابر بیشتر از زنان بوده و شاخص مرگ و میر ناشی از بیماری‌های روانی در مردان ۷.۱ درصد و در زنان ۱.۷ درصد در هر ۱۰۰ هزار نفر است، همچنین حوادث ترافیکی در مردان سه برابر بیش از زنان منجر به مرگ می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین