کد خبر: ۱۸۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی ارسال نامه‌ای از تیم تحقیقاتی ماهواره مخابراتی "پیام" دانشگاه صنعتی امیرکبیر قدردانی کرد.
ناطقان: مهندس محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دکتر سید مصطفی صفوی، عضو هیأت علمی و مجری طرح ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تیم تحقیقاتی این ماهواره طی ارسال پیامی قدردانی کرد.

متن این پیام به این شرح است:

" جناب آقای دکتر سیدمصطفی صفوی و سایر همکاران محترم

اگر اندیشمندان عرصه علم و دانش توانسته‌اند زیباترین و ناب‌ترین افتخارات را در کالبد لحظه‌ها جاری سازند، به یقین حضور و همراهی و تلاش متخصصان و محققانی چون شما در حوزه علم و فناوری فضایی کشور تحول و تحرک مهمی را در این عرصه رقم زده است.

ماهواره پیام، سیمرغ اقتدار ملت ایران و نتیجه تلاش نخبگانی است که تمام همت و توانایی خود را در این زمینه بکار گرفته‌اند تا پرچم عزت و سربلندی ایران اسلامی در سراسر جهان همچنان برافراشته بماند.

بدین‌وسیله از حضور نقش‌آفرین و اثربخش جنابعالی در طراحی و ساخت ماهواره پیام که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، بار دیگر عبارت تاریخی "ما می‌توانیم" را تجلی بخشید، تشکر و قدردانی می‌نماید.

امید که ادامه راه پیام با قرار گرفتن در مدار تداوم یابد و حاصل این کار پررنج و پرشور به نتیجه درخشان برسد.

از خداوند متعال مسئلت دارم در پرتو عزم و مجاهدت ملی، شاهد رشد و نهادینه کردن بیش از پیش جایگاه دستاوردهای فناوری فضایی در میهن اسلامیمان باشیم."

ماهواره پیام ماهواره مخابراتی بود که از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته و تحویل سازمان فضایی ایران شد. ررسی پوشش گیاهی، بهبود پایش گرد و غبار، حریق و اراضی کشاورزی، ذخیره و ارسال داده، بررسی اثر پرتوهای کیهانی و عملکرد ماهواره از جمله مأموریت‌های "پیام" بوده است.

بر اساس طراحی‌های صورت گرفته قرار بود در صورت در مدار قرار گرفتن "پیام" ۱۵ گذر در هر روز داشته باشد. ماهواره پیام در بامداد ۲۵ دی ماه امسال با ماهواره‌بر سیمرغ در پایگاه فضایی امام خمینی (ره) پرتاب شد و ماهواره‌بر با طی دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و "پیام" در مدار آرام نگرفت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین