کد خبر: ۱۸۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
اولین خانه امن غیردولتی اداره کل بهزیستی استان تهران ظهر امروز طی مراسمی با حضور رییس اورژانس اجتماعی کشور و معاون اجتماعی سازمان بهزیستی افتتاح شد.
ناطقان: این خانه امن که « آتنا» نام دارد محلی برای پذیرش دو گروه از زنان است؛ گروه اول زنانی که مورد خشنونت واقع شده اند و همسرانی معتاد دارند که به این مراکز مراجعه کرده و پس از حل مشکلاتشان به زندگی عادی باز می گردند و گروه دوم نیز آن دسته از زنانی هستند که همسرانشان فوت کرده و یا قبلا طلاق گرفته و امکان تامین سرپناه ندارند که به این مراکز مراجعه می کنند تا توانمند شده و به زندگی خود ادامه دهند.

در این مراکز خدمات مختلفی نظیر خوراک، پوشاک ، پزشکی ، حقوقی ، آموزشی ،نگهداری از کودکان و....ارایه می‌شود.

از اهداف تاسیس این مراکز شناسایی مشکلات زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب دیده، توانمندسازی اجتماعی، اقتصادی آنها ، امدادرسانی به گروه های آسیب دیده، تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی زنان و دختران، افزایش آگاهی عمومی در مورد مسایل زنان و دختران و ایجاد فرصت‌های برابر و عادلانه برای رشد زنان و دختران است.

 در این مراسم حبیب‌الله مسعودی فرید ضمن بازدید از بخش های مختلف این مرکز و ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن با بیان اینکه در آسیب‌شناسی مشکلات اجتماعی باید الگوهای کاملی را طراحی و اجرا کنیم، گفت: بایستی در مداخله با مشکلات اجتماعی رویکرد مدیریت محور را مورد توجه قرار دهیم و به عوامل پیرامونی خانواده و  عوامل دیگر نیز توجه کنیم.

وی ادامه داد: خوشحالیم امروز بیست و سومین خانه امن کشور راه‌اندازی می‌شود  البته امروز همچنین مرکزی نیز در ارومیه افتتاح می‌شود . اگرچه بایستی بیشتر بر روی اقدامات پیشگیرانه تمرکز کنیم، اما بایستی به این مسائل نیز توجه کرد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: آرزو دارم روزی برسد که شعار جامعه بدون خشونت تحقق یابد، باید در هر جایی که هستیم از خودمان شروع کنیم تا در کلان جامعه و سیاست‌گذاری‌ها به سمت کاهش پرخاشگری در زندگی روزمره حرکت شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین