کد خبر: ۱۸۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
فصل جدید مسابقه «پنج‌ستاره» را حمید گودرزی اجرا می‌کند، وی و برخی از دست‌اندرکاران این برنامه در سازمان صداوسیما پاسخگوی سوالات رسانه‌ها شدند.
ناطقان: «پنج ستاره» در چارچوب یک برنامه با گونه «مسابقه - بازی» است که عموم مردم با شرکت در این برنامه و حضور در آن، یکی از مهمترین چالش‌های خود را تجربه می‌کنند.

مسابقه «پنج ستاره» که از زمستان 96 روی آنتن شبکه پنج سیما بود و اشکان خطیبی مسئولیت اجرای آن را برعهده داشت، فصل جدید خود را با اجرای حمید گودرزی از پنجشنبه این هفته(بیست و پنجم مرداد) آغاز می‌کند. قرار بود خطیبی یک بار دیگر مجری این برنامه باشد اما گویا با دست‌اندرکاران این برنامه به توافق نرسیده است. حالا یک بار دیگر مسابقه «پنج‌ستاره» می‌خواهد با مجری سلبریتی روی آنتن برود.

مسابقه تلویزیونی «پنج ستاره» پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت 21 از شبکه پنج پخش می‌شود و طی آن شرکت‌کنندگان تلاش می‌کنند با استفاده از اطلاعات عمومی خود و پاسخ به سوالات حمید گودرزی جایزه 50 میلیونی مسابقه را به دست بیاورند.


محمدحسین رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، گفت: 15 قسمت ویژه برنامه برای مسابقه پنج ستاره برنامه ریزی کردیم تا از بیست و نهم اسفندماه روی آنتن می رود.

رضوی درباره تفاوت برنامه نوروزی گفت: سعی کرده ایم کار متفاوتی از جنس لیگ حذفی با حضور چهره ها داشته باشیم. و دیگر روال جایزه های پلکانی را نخواهیم داشت و دکورها نوروزی می شود و هر برنامه دو شرکت کننده هنرمند و ورزشکار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: درخواست مردم این بوده که حمید گودرزی هم در مسابقه شرکت کند. خواست مخاطب است و طرفدار شخصیت هنری است،  دوست دارد در این قاب مسابقه ببیند و بیشتر در تاک شو و یکسری سوالات محدود دیده و اینجا محک زدن آن سلبریتی ها را می بیند.

رضوی خاطرنشان کرد: لیستی از 16 سلبریتی تهیه شده که در 5 ستاره حضور پیدا کنند.

رضوی درباره فصل جدید مسابقه پنج ستاره افزود: فصل سوم بلافاصله بعد از ویژه برنامه نوروزی روی آنتن می رود و یک وقفه ای را به خاطر تغییرات ساختاری و دکور خواهیم داشت. به خاطر متفاوت بودن با مسابقه نسل جدید تلویزیونی در شبکه پنج ما حتما با یک تغییرات ساختاری و پوست اندازی جدیدی، فصل چهارم را روی آنتن خواهیم برد.

وی درباره انتقادات جوایز تلویزیونی به خبرنگار تسنیم گفت: مردم اتفاقا در پاسخگویی سامانه 162 گفته‌اند که جایزه 50میلیون تومانی افزایش پیدا کند. جوایزی که برای پنج ستاره داشتیم یک محدودیتی داشت. یک برنامه سرگرمی و اطلاعات عمومی می ساختیم اما دنبال این نیستیم جایزه این هدف را تحت الشعاع قرار دهد.

رضوی تاکید کرد: سعی شده تا در امتداد افزایش اطلاعات عمومی مردم حرکت کنیم؛ یک نکته ای به آگاهی‌های مردم و مخاطبین افزوده شود. مسابقه و سرگرمی یک فرهنگ است که صرفا ضرورت ندارد به واسطه اهدای جوایز این اتفاق بیفتد. ما دنبال این بودیم به جای ترویج این همه بازی بدون محتوا، مسابقه اطلاعات عمومی را در جامعه ترویج بدهیم. سعی کردیم بازخوردگیری و اجرای همزمان را داشته باشیم.

تهیه کننده پنج ستاره درباره شفافیت مالی گفت: هزینه هایی وجود دارد که من صلاحیت اظهارنظر و این صلاحیت را ندارم. این ایراد به کسانی وارد است که این موضوعات را شفاف سازی می کردند. از این سرویس هایی که در داخل تلویزیون از رقم مالی اش بی اطلاعیم و روند آن به میزان تامین هزینه تولید خیلی از بخش ها کمتر از هزینه ای که پرداخت کرده عائده داشته است. واقعا حدود 33 درصد با آن قرعه کشی ها و پخش و ... تامین می شود؛ به واقع روند تولیدات تلویزیونی در سال 98 روند رو به رشدی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یک شرکتی وجود دارد طرف قرارداد با سازمان صداوسیما هستند و ما هزینه ها و برآوردمان را از تلویزیون و شبکه می گیریم. سایر برنامه های مختلف و مشابه ما هم همین وضعیت را دارند و بازرگانی سازمان صداوسیما باید پاسخگو باشد.

حمید عباسی کارگردان این مسابقه تاکید کرد: یک سالی از مسابقه پنج ستاره می گذرد سعی کرده ایم اشتباهات را رفع و بهبود پیدا کنیم. ویژه برنامه نوروزی خیلی با تغییر و خاص روی آنتن خواهد رفت و مردم می توانند منتظر یک اتفاق جدید باشند.

وی گفت: سعی مان در نوروز این است که با حضور این چهره ها موقعیت هایی بوجود آید که نزدیک به توقعات مردم در این ایام باشد.ما یک اپلیکیشن برای پنج ستاره طراحی کردیم که بالاترین امتیاز را می گیرند و اطلاعات عمومی شان افزایش پیدا می کند. 93 هزار نفر شرکت کننده در اپلیکیشن برای این 10 قسمت حضور داشتند. دریچه ورود به مسابقه و در طول روز کاربران بیست سوال را در 5 مراجعه و 5 برگزیده به مسابقه پنج ستاره راه پیدا می کنند.

عباسی افزود: ما اسپانسر نداریم ولی به قصد درآمدزایی هم این کار را انجام نمی دهیم. بالاخره یک راه ارتباطی است و این سنجش اطلاعات عمومی است.

حمید گودرزی نیز گفت: من اتفاقا ترجیح می دهم نخبه ها و المپیادی ها را به این چالش دعوت کنیم و سیاستمداران هم بیایند. برخی ها می گویند دوست داریم بیاییم اما دوست نداریم ببازیم. ما به کسی قول نمی دهیم برنده بشوند.

گودرزی درباره پذیرفتن اجرای مسابقه های دیگر گفت: هر مسابقه ای را نمی پذیرم، جایی که بضاعت و شرایط خوبی داشته و مردم دوستش داشته باشند.

وی درباره اجرای بازیگران در تلویزیون گفت: اشکالی ندارد و مرزبندی ها غلط است و اگر خوب نبود کنارش بگذاریم. هیچ کلاس آمادگی برای اجرا نداشتم و یکسره به میدان آمدم و مخاطب مرا پذیرفته است.

گودرزی درباره جوایز میلیونی به خبرنگار تسنیم، گفت: اعداد شبهه ناک است و همان ابتدای امر جایزه دادیم و اسپانسر نداریم و منبع جوایزمان مشخص است. آن هایی جواب بدهند که در هر برنامه چنین جوایزی می دهند. دستمزد آن چنانی نمی گیرم و در حد متعارف است. از آن پول ها و شبکه های خانگی زنگ نمی زنند. هر هفته ما نمی توانیم چنین جوایزی بدهیم و فقط یک بار این 50 میلیون را داده ایم.

گودرزی در پاسخ به این سوال که چقدر کمک می کنید جایزه ای به شرکت کننده داده شود، گفت: ما کمک می کنیم که جایزه ها داده بشود و یکسری کارهای نمایشی انجام می دادیم و الان جایزه را دو دستی به مخاطب اهدا می کنیم. بالاخره برنده باش تبلیغات و اسپانسر دارد و بیشتر به آن برنامه بها داده می شود.

سیدعلی حسینی مسئول فنی مسابقه پنج ستاره با اشاره به هزینه 600 تومانی استفاده از اپلیکیشن گفت: مخاطبان در طول هفته رقابت شرکت می کنند و لحظه پخش برنامه هم شرکت می کنند هر دو جایزه می گیرند. هزینه استفاده از سرویس اپلیکیشن پنج ستاره 600 تومان است.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین