کد خبر: ۱۸۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
یک مسئول آمریکایی به همراه هیئتی از ائتلاف ضد داعش به مناطق تحت سیطره کردها در شمال و شرق سوریه سفر و با تعدادی از مسئولان کرد دیدار کرد.
ناطقان: به نقل از سایت سیریانیوز، دفتر اطلاع رسانی "شورای سوریه دموکراتیک" اعلام کرد که هیئتی از ائتلاف آمریکا با ریاست ویلیام روباک، مشاور و دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی به کانتون کردها در شمال و شرق سوریه سفر کرده و با مسئولان کرد درباره آینده این مناطق بعد از نابودی داعش صحبت کردند.

این مسئول آمریکایی از شهرک المنصوره از توابع شهر الطبقه بازدید و با مسئولان شورای صلح عشایر و ابراهیم القفطان، رئیس حزب "سوریه آینده" و اعضایی از دفتر روابط و تنظیم این حزب در شهر رقه دیدار کرد.

ویلیام روباک در این دیدار گفت: تصمیم کاخ سفید برای حفظ تعدادی از نیروهای آمریکایی در شرق فرات در راستای تلاش آمریکا برای نابودی کامل داعش و تضمین عدم بازگشت این گروه و برقراری امنیت در مناطق شمال و شرق سوریه است.

اخیراً دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ۴۰۰ سرباز آمریکایی در شمال شرق سوریه و پایگاه التنف می‌مانند.

روباک گفت: موضع آمریکا در قبال مناطق شمال و شرق سوریه کاملاً واضح و هدف مشارکت در نابودی نهایی داعش است.

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) همچنان به عملیات خود در شهرک الباغوز در حومه دیرالزور برای نابودی داعش در آخرین مقرش ادامه می‌دهند.

القفطان نیز در این دیدار گفت: مسئولان شمال و شرق سوریه با مذاکرات سوری-سوری که مقدمه را برای حل بحران سوریه از طریق روند سیاسی فراهم کند و اولویت آن تدوین قانون اساسی جدید با مشارکت تمامی سوری‌ها باشد، موافقند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین