کد خبر: ۱۸۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی جوانه را در تقویت و استحکام استخوان و بندآوردن خونریزی موثر دانست.
ناطقان: جوانه یونجه حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، منیزیم، آهن، اسیدفولیک، منگنز، فیبر، روی (زینک)، مس، اسیدآمینه کاناوانین، کلروفیل و ... است.

برای بررسی خواص جوانه یونجه و اینکه مصرف این جوانه برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص جوانه یونجه

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره مهم‌ترین خواص جوانه یونجه گفت: این جوانه به علت داشتن ویتامین D، کلسیم، منیزیم، فسفر و سلنیوم تاثیر چشمگیری در تقویت و استحکام استخوان و دندان دارد و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

وی افزود: مصرف جوانه یونجه موجب رفع نرمی استخوان می‌شود و با تاثیر مثبتی که بر روی استخوان‌بندی دارد می‌تواند در کنار سایر گیاهان دارویی و مکمل‌ها باعث افزایش قد کودکان شود.


عظمایی بیان کرد: این جوانه به علت داشتن ویتامین C بالا موجب افزایش جذب آهن در بدن می‌شود.


این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف جوانه یونجه چربی خون را کنترل می‌کند، همچنین موجب پیشگیری از حملات قلبی و تصلب شرایین می‌شود.


عظمایی بیان کرد: پاکسازی سمومات بدن، پیشگیری از زخم و ورم معده، بهبود عملکرد سیستم گوارشی، رفع یبوست و دفع سنگ کلیه از دیگر خواص این جوانه بی‌نظیر است.

وی گفت: جوانه یونجه به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این جوانه به علت داشتن ویتامین K و آهن موجب قطع خون‌ریزی بدن می‌شود.


عظمایی افزود: مصرف جوانه یونجه برای افراد مبتلا به دردهای مفاصل (آرتریت) و دردهای روماتیسمی (آرتریت روماتوئید) بسیار مفید و اثربخش است.


این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این جوانه با افزایش اشتها موجب چاقی می‌شود؛ لذا برای کودکان ضعیف و کم‌بنیه بسیار اثربخش و سودمند است.


مواد لازم جوانه یونجه

-تخم یونجه ۳۰۰-۲۵۰ گرم
-آب به مقدار لازم
طرز تهیه جوانه یونجه

روش اول:
-برای تهیه این جوانه ابتدا تخم یونجه را می‌شوییم و در بشقاب شیشه‌ای حاوی آب می‌ریزیم.
-بعد از یک روز آب آن را عوض می‌کنیم.
-روی بشقاب را با پارچه نخی می‌پوشانیم.
-این پارچه را باید مرتب با آب‌پاش نمدار کرد.
-بعد از چند روز جوانه یونجه آماده است.

روش دوم:
-تخمه یونجه را درون ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم و مقداری آب اضافه می‌کنیم.
-درب ظرف شیشه‌ای را قرار می‌دهیم.
-تا هنگامی که جوانه بزند روزانه یکبار آب آن را عوض می‌کنیم.
-پس از چند روز جوانه یونجه آماده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین