کد خبر: ۱۸۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت ارائه خدمات کمی و کیفی راهداران در ایام سفرهای نوروزی گفت: در سال 98 نصب 2 هزار دوربین کنترل سرعت و 1500 نیوجرسی در راه‌های کشور از مهمترین اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.
ناطقان: محمد اسلامی امروز (پنجشنبه ) در گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های سراسر کشور برای هماهنگی های انجام سفرهای نوروزی افزود: انتظار داریم با تلاش سازمان راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و با کمک سیستم های هوشمند و استفاده از پهپادها همیاران پلیس و پلیس راه، شاهد عبور و مرور با انضباطی در ایام نوروز 98 در کشور باشیم.

وی تاکید کرد: امسال در فصل زمستان نزولات آسمانی و بارش ها افزایش یافت و من از خدمات تمام راهداران کشور در فصل زمستان تشکر می‌کنم و امیدوارم با حضور راهداران سفرهای نوروزی مردم با راحتی و سهولت مناسبی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: خوشبختانه در برنامه جدید احداث راه های روستایی و فرعی به سازمان راهداری واگذار شده که مصوبه آن را ابلاغ خواهیم کرد تا در سال 98 احداث، نگهداری و بهره‌برداری از راه‌های روستایی و فرعی طبق ضوابط و آیین نامه ها توسط سازمان راهداری انجام شود و بتوانیم شاهد تحولات خوبی در این زمینه باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بایدها و نبایدهای زیادی در راه‌های کشور داریم، تصریح کرد: نباید در تعیین مرز راههای استانی و شهری بین ادارات کل راهداری اختلافی وجود داشته باشد که باعث ترمیم نشدن برخی از محورها شود؛ زیرا مردم گناهی ندارند و استفاده کننده نهایی راه های کشور مردم و هموطنان ما هستند.

اسلامی تصریح کرد: نباید ورودی راه ها به شهرها را رها کنیم و باید کمک کنیم تا چاله ها و دست اندازهای ورودی شهرها با همت راهداران بیش از پیش ایمن سازی شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با تمام مشکلات راه را می سازیم، اما کمبود منابع مالی سبب می شود برخی امور حذف شوند و این سختی تردد را برای مردم ایجاد می کند.

اسلامی گفت: 700 کیلومتر بزرگراه به طول راه‌های کشور اضافه می‌شود که تنها 200 کیلومتر آن به طور کامل تکمیل شده و 500 کیلومتر مابقی آن آسفالت شده است، اما کارهای زیادی دارد که باید با همکاری سازمان راهداری و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تکمیل شود تا این دو دستگاه بتوانند وظیفه خود را به طور کامل انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در راه های کشور ترافیک زیادی داریم و تردد کامیونهای سنگین در برخی از راه ها به زیرساخت‌های آن صدمه زیادی می زند؛ زیرا زیرسازی این راه ها برای تردد کامیون ها ساخته نشده است؛ ضمن اینکه تردد خودروهای سنگین زندگی ساکنان کنار جاده ها و معابر را به هم می‌ریزد.

اسلامی با اشاره به سفر اخیر خود به استان مرکزی گفت: فقط در یک منطقه در این استان متاسفانه 240 نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. لذا با خردمندی بیشتر در هرگونه تصمیم گیری باید خسارت حوادث ناشی از رانندگی را در حین، بعد و قبل از حوادث به حداقل برسانیم و با اقدامات به موقع اجازه ندهیم، حادثه و سانحه ای بروز کند.
وی با بیان اینکه قبل از آغاز سفرهای نوروزی باید به فوریت نقاط حادثه خیز در راه ها رفع شود، گفت: جاده «جسم »راه است و نباید اجازه دهیم آب با نفوذ به جسم راه، زودهنگام آن را تخریب کند.

**برخورد قاطع راهداران با ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم راهها

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برداشت های غیرمجاز از رودخانه ها به پل ها لطمه زیادی می زند و باید نظارت راهداران در این زمینه بیشتر شود. ضمن اینکه نباید اجازه دهیم در حریم قانونی راه های کشور ساخت و ساز انجام شود و راهداران با هرگونه ساخت و سازهای غیر قانونی در حریم راههای کشور باید قاطعانه برخورد کنند.

اسلامی ارتقاء ایمنی، نگهداری راه ها، پایش مستمر وضعیت راه ها و کنترل حریم قانونی آنها را از مهمترین وظیفه راهداران در طول راه های کشور به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی عنوان کرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: مجتمع های رفاهی بین راهی در پشتیبانی ارائه خدمات به مردم نقش مهمی دارند و نباید اجازه دهیم با سرمایه گذاری اندک برخی از مجتمع های رفاهی حداقل امکانات را نیز نداشته باشند.

اسلامی با اشاره به ضرورت ساماندهی مجتمع های رفاهی در راههای کشور یادآور شد: در نزدیکی تهران مجتمع های رفاهی با حداقل امکانات به مردم خدمت رسانی می کنند و نباید اجازه دهیم چنین مجتمع های رفاهی در راه های کشور با سرمایه های اندک ساخته شوند.

وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی مناسب باید اتوبوس‌ها در مجتمع‌های رفاهی مناسب متوقف شوند؛ زیرا عموماً اتوبوس‌ها جاهایی متوقف می‌شوند که حداقل امکانات را به مردم ارائه می دهند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی استقرار خودروهای آتش نشانی و جرثقیل‌ها در کنار آمبولانس‌های اورژانس ها ارائه خدمات را به مردم بیش از پیش بهتر خواهد کرد.
این عضو کابینه دولت دوازدهم خواستار ساماندهی بیشتر خودروهای امدادی در جاده های کشور شد و گفت: اصلا مشخص نیست صلاحیت این خودروهای امدادرسان را چه کسی ارزیابی کرده‌ و تعرفه آنها بر اساس چه شاخص هایی تعیین شده است.

اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم آنها به صورت خویش فرمایی وارد جاده شوند، ادامه داد: باید نظارت کاملی بر وضعیت خودروهای امدادرسان در راه های کشور انجام شود و با آموزش های مورد نیاز رانندگان این خودروها همراه با لباس فرم و کارت شناسایی معتبر، خدمات امداد رسانی را در راههای کشور بیش از پیش تقویت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی، رانندگی مطمئن و با احتیاط و خودداری از حرکات مخاطره آمیز در ایام سفرهای نوروزی گفت: امیدواریم با هماهنگی تمام دستگاههای اجرایی در سراسر کشور شاهد سفرهای نوروزی ایمنی برای مردم باشیم و راهداران در این حوزه می توانند نقش‌آفرینی مهمتری داشته باشند.

اسلامی نصب علایم ایمنی، انجام خط کشی ها و ایجاد شرایط مناسب برای تردد در راه‌های کشور را مهم‌ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: نباید اجازه دهیم سرعت گیرهای غیر استاندارد در راه های کشور نصب شود تا خسارت بیشتری به اموال مردم وارد شود.
وی در پایان برای سهولت سفرهای مردم در ایام نوروز خواستار همکاری تمام دستگاه های اجرایی شد و افزود: همه در تلاش هستیم مردم با اطمینان خاطر بیشتری سفرهای خود را با ایمنی بیشتری انجام دهند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین