کد خبر: ۱۸۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
معاون خدمات شهری شهرداری تهران برنامه‌های استقبال از بهار و نوروزی شهرداری را تشریح کرد و گفت: از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه ویژه برنامه‌های نوروزی شهرداری در سطح شهر اجرایی می‌شود.
ناطقان: مجتبی یزدانی عصر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران در سال ۹۸ برگزار شد با بیان اینکه برنامه‌های معاونت خدمات شهری در دو حوزه استقبال از بهار و ویژه برنامه‌های نوروزی تعریف شده است، گفت: از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ۹۸ برنامه‌های شهرداری در زمینه نوروز ۹۸ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه فضای سبز و کاشت درخت به دفتر ریاست جمهوری و وزرا نامه نوشته‌ایم تا آنها نیز درخت بکارند،اظهارکرد: جنگل کاری اراضی دامنه جنوبی البرز به مساحت ۱۲۵۰ هکتار انجام شده است و منتظر اعلام نهایی ریاست جمهوری هستیم همچنین تا ۷ فروردین ماه درختکاری ۱۱۰۰ اصله درخت در محور خیابان ولیعصر انجام خواهد گرفت.

یزدانی با اشاره به اینکه در ۲۲ منطقه و حاشیه معابر و بزرگراه‌ها ۵۰۰ طرح ویژه «فرش گل» پیش بینی شده است، گفت: ۱۷ هکتار فضای سبز نیز قبل از سال نو به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از ۲۹ اسفند ماه تا پایان تعطیلات کاروان گل در تهران حرکت می‌کند، گفت: هشت المان ثابت گل کاری نیز در سطح شهر طراحی شده است و ۲۰۰ هزار نهال میان شهروندان و بنا به درخواست آنان توزیع خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: برنامه ویژه درختکاری داریم که از ۱۵ اسفند تا ۲۱ اسفند ماه اجرایی خواهد شد. در نظر داریم درخت «تدبیر» را نیز با حضور رئیس جمهوری بکاریم.

وی با بیان اینکه در ۹ بوستان سفره هفت سین برپا می‌شود،گفت: در هفت بوستان فرامنطقه‌ای پایتخت نیز امکان اسکان موقت برای میهمانان تهران در نظر گرفته و سایر بوستان‌ها برای حضور شهروندان آماده شده است.

یزدانی ادامه داد: بلوار کشاورز به دلیل آنکه محل برگزاری نوروزگاه است به صورت ویژه باز پیرایی می‌شود. ۹ نوروزگاه نیز در محور ولیعصر- که محور مورد هدف شهرداری تهران است - برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره نور تهران را در سه نقطه برپا خواهیم کرد همچنین کارگاه‌های حضوری هنرمندان در پایتخت برگزار می‌شود، گفت: پنج محور را نیز به‌صورت ویژه نورآرایی می‌کنیم.
توزیع ۱۱ هزار تن میوه در شب عید

یزدانی در تشریح اقدامات سازمان میادین با بیان اینکه پنج بازار تا پایان سال افتتاح می‌شود، گفت: مناسب‌سازی مسیر برای معلولان و ایجاد سرویس بهداشتی ویژه آنان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برگزار جلسات با وزارت کشاورزی و شهردار تهران اظهارکرد: بنا به گفته مسئولان دولت آنان ۱۱ هزار تن میوه و محصولات میوه‌ای در اختیار شهرداری قرار خواهند داد تا ما آن را در بازارهای میادین‌مان توزیع کنیم البته شهرداری صرفاً توزیع کننده است.

یزدانی با بیان اینکه در ۱۵ بوستان فرامنطقه‌ای در روز طبیعت میادین میوه و تره بار برپا می‌شود، گفت: از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه ساعت کار میادین به صورت یک سره تا ساعت ۲۱ خواهد بود.
هماهنگی با پلیس برای پوشش پنجشنبه آخر سال

وی در مورد هماهنگی‌های انجام شده در حوزه سازمان بهشت زهرا (س) نیز با بیان اینکه علاوه بر عطر افشانی و غبار روبی از قبور شهدا، اهدای گل و گلدان به زائران و اجرای مراسم تحویل سال را نیز خواهیم داشت،اظهارکرد: جلسات با پلیس راهور برای پوشش ترافیک سال تحویل و پنجشنبه آخر سال با محوریت مرکز کنترل انجام شده است.

یزدانی با بیان اینکه سعی داریم سرویس حمل و نقل رایگان از مترو تا قطعه شهدا را راه اندازی کنیم، گفت: برای چهارشنبه آخر سال نیز سازمان آتش نشانی برنامه‌های ویژه‌ای دارد و قصد داریم تا قبل از چهارشنبه آخر سال از نردبان‌های جدیدمان رونمایی کنیم.

وی افزود: ۱۰۰۰ تیم عملیاتی چهارشنبه آخر سال را پوشش می‌دهند البته به‌طور قطع با همکاری صدا و سیما در راستای آموزش و کاهش مخاطرات چهارشنبه آخر سال اقدام خواهیم کرد همچنین اتوبوسی تحت عنوان پیک ایمنی از ۱۵ اسفند ماه در سطح شهر فعال خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین در حوزه پسماند با بیان اینکه معمولاً در روزهای پایانی سال حجم زباله‌ها ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ تن افزایش می‌یابد، گفت: البته با توجه به شرایط حجم زباله‌های امسال حدود ۱۰۰۰ تن کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ساماندهی دستفروشان در بازارهای مخصوص اظهارکرد: با هماهنگی دستگاه‌های مختلف دستفروشان شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

یزدانی همچنین در مورد کمبود سرویس‌های بهداشتی در روز طبیعت در سطح شهر گفت: جانمایی‌ها انجام شده و سرویس‌های بهداشتی سیار برای پوشش روز طبیعت در محل‌های مختلف نصب می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین