کد خبر: ۱۸۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
تهران-ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تشریح برنامه های این نهاد به مناسبت استقبال از بهار گفت: تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده، برنامه ها تدوین شده و پایتخت مهیای استقبال از نوروز می شود.
ناطقان: مجتبی یزدانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برنامه های این معاونت از 15 اسفند سال جاری آغاز می شود و تا 15 فروردین سال آتی ادامه دارد.
وی با بیان اینکه برنامه ها در دو محور اقدام ویژه و طرح نگهداشت اجرا می شود یادآورشد: در محور نخست 18 برنامه در مناطق 22 گانه و در محور دوم پنج طرح در قالب 74 اقدام ویژه و 19 طرح نگهداشت در دستور اجرا قرار می گیرد.
یزدانی اظهارداشت: توسعه جنگل کاری در دامنه های جنوبی دامنه البرز و پیرامون شهر تهران به مساحت یک هزار و 250 متر مربع، ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر(عج) و احداث مخازن برای آبیاری از پساب ها با همکاری آبفا برای جنگل کاری ها دامنه جنوبی البرز، اقداماتی است که تاکنون در این زمینه انجام شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران نوع درختان انتخاب شده را با نیاز آبی کم خواند و گفت: به مناسبت عید نوروز 500 طرح فرش گل و 17 هکتار فضای سبز نیز در سطح شهر به بهره برداری می رسد.
به گفته وی راه اندازی کاروان گل به مناسبت نوروز، ایجاد المان های گل، توزیع و اجرای طرح کاشت نهال و کاشت 200 هزار نهال در منازل شهروندان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای عید نوروز است.
یزدانی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره گل در بوستان لاله، ایجاد امکان اسکان مسافران نوروزی در هفت بوستان بزرگ، بازپیرایی فضای سبز بلوار کشاورز برای اجرای ویژه برنامه های نوروزی و توزیع گل در پنج میدان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای عید نوروز و پایان سال است.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین به برپایی غرفه های میادین میوه و تره بار در 15 بوستان بزرگ و برپایی نماز جماعت در روز طبیعت در 120 بوستان اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت جشنواره شمعدانی و کاروان اتول های قدیمی در سطح پایتخت راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: پنج بازار به مناسبت توزیع و عرضه میوه شب عید راه اندازی و فعال می شود.
یزدانی اضافه کرد: در همین مدت ساعت کار بازارهای میوه و تره بار پایتخت هم تا ساعت 21 ادامه خواهد داشت.
به گفته وی، به غیر از برگزاری برنامه های عطرافشانی گلزار شهدا، اهدای گل و گلدان به شهروندانی که به بهشت زهرا مراجعه می کنند و دیگر برنامه های فرهنگی، وسیله ایاب و ذهاب رایگان در دو پنجشنبه آخر سال برای انتقال مردم از مترو به بهشت زهرا پیش بینی و 60 ون هم علاوه بر خودروهای برقی به این ناوگان افزوده شده است.
یزدانی همچنین با اشاره به ساماندهی دستفروشان در برخی نقاط شهر گفت: تلاش داریم در این زمینه افراد نیازمند و دستفروش واقعی در قالب ساختارها و تمهیدات ایجاد شده، ساماندهی شوند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: پایتخت ، نوروز ، مهیا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین