کد خبر: ۱۸۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
در این مطلب با چند کاربرد جالب و باور نکردنی پوست موز آشنا خواهید شد.
ناطقان: پوست موز حاوی مواد مغذی است که در درمان برخی بیماری‌ها به صورت استفاده موضعی یا دارویی می‌تواند مفید باشد. گرچه پوست موز کمی گس به نظر می‌رسد و از طعم خوبی برخوردار نیست، اما منبع خوبی از فیبر، آنتی اکسیدان و مواد معدنی ضروری است. پوست موز همچنین خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد که آن را تبدیل به یک درمان طبیعی و صد در صدی برای برخی بیماری‌ها می‌کند.

در ادامه با چند کاربرد جالب و باور نکردنی پوست موز آشنا می‌شویم.
مبارزه با یبوست:

میوه موز حاوی مقدار زیادی فیبر است و درصد زیادی از این فیبر در پوست آن یافت می‌شود. فیبر این خاصیت را دارد که عملکرد سیستم گوارش و روده را بهبود بخشد و به فرایند هضم برای جلوگیری از یبوست کمک کند. برای این منظور می‌توانید کمی از پوست خود را به اسموتی‌های خود اضافه کنید.
درمان زگیل:

بخش سفید داخل پوست موز حاوی فیبر، آنتی اکسیدان و مواد اسیدی است که به تنظیم pH پوست کمک می‌کند و در درمان زگیل‌ها موثر است. برای این منظور شب‌ها پوست موز را روی زگیل قرار دهید و با نوار چسب بچسبانید. تا روزی که زگیل کاملاً از بین رود این کار را ادامه دهید.
درمان گزیدگی و نیش حشرات:

برای درمان التهاب، قرمزی و خارش جای گزیدگی و نیش حشرات پوست موز می‌تواند مفید باشد. برای این منظور پوست موز را دو یا سه بار در روز روی محل گزیدگی مالش دهید.
مبارزه با تجمع مایعات در بدن:

پتاسیم موجود در پوست موز برای بازیابی تعادل مایعات در بدن و جلوگیری از تحمع مایعات بسیار مفید است. جذب خواص آن در بدن سطوح الکترولیت را تنظیم می‌کند و التهاب ماهیچه‌ها و مفاصل را از بین می‌برد. برای این منظور نوشیدن ۲ یا ۳ فتجن دم کرده پوست موز در روز توصیه می‌شود.
مراقبت از سلامت قلب و عروق:

الیاف طبیعی پوست موز جذب کلسترول در بدن را کاهش می‌دهد و همچنین پتاسیم و فسفر موجود در آن به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. برای این منظور نوشیدن ۳ بار در هفته دم کرده پوست موز مفید خواهد بود.
درمان آکنه:

اسید‌های ارگانیک موحود در پوست موز به تنظیم pH پوست کمک می‌کنند و به همین دلیل در دمان و کاهش آکنه‌های پوستی موثر است. خواص پوست موز از تحمع چربی در منافذ پوست جلوگیری می‌کند وخواص ضد التهابی دارد که باعث کاهش قرمزی و التهاب آکنه می‌شود. برای این منظور می‌توانید پوست موز را بر نواحی آسیب دیده به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس شستشو دهید.
رفع جای کبودی:

پوست موز با خواص خود به بهوبد گردش و جریان خون کمک می‌کند و به این ترتیب باعث اکسیژن رسانی سلولی بهتر برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده می‌شود. برای این منظور می‌توانید پوست موز را روی جای کبودی قرار دهید و اجازه دهید بدون شستشو کار خود را انجام دهد.
تسکین و درمان سردرد:

این بار برای از بین تسکین سردرد خود از پوست موز به جای دارو‌های مسکن استفاده کنید. مواد معدنی موجود در پوست موز و همچنین فیبر و آنتی اکسیدان باعث بهبود جریان خون می‌شود و استرس اکسیداتیو را که با سردرد در اتباط است، به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. برای این منظور روزانه ۲ یا سه فنجان دم کرده پوست موز را نوش جان کنید. همچنین می‌توانید قسمت داخلی پوست موز را به مدت ۱۵ دقیقه روی پیشانی و پشت گردن خود ماساژ دهید.

می‌بینید که پوست موز چگونه می‌تواند مفید واقع شود و در درمان برخی مشکلات موثر باشد. برای داشتن نتیجه‌ای بهتر از پوست موز تازه استفاده کنید، چون نگهداری آن در یخچال باعث از بین رفتن خواصش می‌شود.

منبع: بهداشت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین