کد خبر: ۱۸۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
وزیر مشاور در امور خارجی امارات دوباره به دولت قطر حمله کرد و حضور این کشور در محافل بین المللی را "حاشیه ای" خواند که با پاسخ شدید دوحه روبرو شد.
ناطقان: به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، محمد قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات گفت: علت حضور حاشیه ای قطر در محافل بین المللی، انزوای این کشور از محیط پیرامونی است.

قرقاش در توییتی در اشاره به اجلاس برگزار شده نوشت: از ریاض و شرم الشیخ گرفته تا ابوظبی، حضور قطر حس نمی شد و (با وجود حضور به نظر غایب می آمد)

وی با حمله به قطر افزود: کاهش نقش، منطقی است، زیرا وزن کشورها و جایگاه آنها اساسا وابسته به محیط پیرامونی و ماهیت روابط با این محیط و تلاش مشترک در قالب این محیط پیرامونی است.

قرقاش در توییت خود "از این وضعیت اظهار" تاسف کرد و نوشت: شهروندان قطر مسبب این بحران تشدید شده نیستند بلکه علت آن به خاطر یک خودکامگی بدون منطق و گزینه های اسف بار سرانی است که بازنشسته شده اند اما از کار دست نکشیده اند.

برپایه این گزارش، قرقاش از نسل کنونی قطر خواست تا از این میراث بحرانی خود را رها کنند.

پاسخ قطر به هجمه وزیر اماراتی

اظهارات قرقاش و حمله او به قطر بعد از آن صورت گرفت که دولت قطر دیروز شنبه با هیئتی به یوسف سلطان یوسف ریاست مدیر اداره سازمان های بین المللی وزارت خارجه خود در نشست وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی شرکت کرد.

درپی حمله شدید قرقاش، دولت قطر نیز به شدت به اتهامات و اظهارنظرهای او علیه اوضاع داخلی و خارجی این کشور واکنش نشان داد و احمد بن سعید الرمیحی مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت خارجه قطر امروز یکشنبه گفت: حضور قطر در محافل بین المللی متناسب با کشور میزبان است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: امارات ، حمله ، قطر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین