کد خبر: ۱۸۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
در پی مناقشه دیپلماتیک میان فرانسه و ایتالیا که موجب شد پاریس موقتا سفیرش را فرا بخواند، امانوئل ماکرون خواستار آشتی و مصالحه میان طرفین شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روابط میان فرانسه و ایتالیا بر سر درگیری مکرر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری میانه‌رو فرانسه و دولت ائتلافی پوپولیست ایتالیا شکننده شده است. پاریس ماه فوریه در اعتراض به "حملات بی‌اساس و ادعاهای عجیب و غریب" دولت ایتالیا به مدت یک هفته سفیرش را از آن کشور خارج کرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه یکشنبه به یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی‌ گفت: حرف‌های افراطی مطرح شده است و پستی بلندی‌های زیادی دیده‌ایم و به اعتقاد من، ما در قبال مردمانمان و تاریخمان و اروپا مسوولیت داریم که از این بگذریم.

ماکرون درباره برقراری سازش میان طرفین تاکید کرد که دوم مه با حضور "جوانان فرانسوی و ایتالیایی" میزبان سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهوری ایتالیا خواهد بود. او افزود: ما درباره آینده و اروپا صحبت خواهیم کرد.

به گفته ماکرون، طرفین قصد دارند از "سوء تفاهم‌هایی که ممکن است گاها در زندگی سیاسی یا اقتصادی" پیش آید بگذرند. او در سخنانش به نام جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا یا سایر رهبران این کشور اشاره‌ای نکرد.

گرچه رئیس‌جمهوری جوان فرانسه قصد داشت در مصاحبه با این شبکه ایتالیایی اختلافات پیش آمده میان دو کشور را حل و فصل کند اما این گفت‌وگو حاشیه‌هایی را در ایتالیا ایجاد کرد. ماکرون با فابیو فازیو، روزنامه‌نگاری از ایتالیا به صحبت نشست که از نظر ماتئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر ایتالیا و ناسیونالیست‌های این کشور منتقد او هستند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین