کد خبر: ۱۸۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای به رئیس جمهور خواست تا ستاد احیای زاینده رود فعال شود.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، در نامه علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران آمده است:

همان گونه که استحضار دارند، شهر تاریخی اصفهان به عنوان یکی از مهمترین مراکز تمدنی ایران اسلامی در طول تاریخ بوده و بخشی از اشتهار آن مربوط به آثار و بناهایی چون میدان نقش جهان، مسجد جامع عتیق و پل‌های تاریخی و ارزشمندی است که از همین رو عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را به خود اختصاص داده و می‌توان گفت جریان زاینده رود نقشی اساسی در هویت بخشی به شهر اصفهان داشته است.

در سال‌های گذشته به علت خشکسالی‌های پی در پی، آب زاینده رود، این شاهرگ حیاتی و تاریخی اصفهان کامل خشک شد و تبعات آن، آثار مخاطره آمیزی است که به شهر اصفهان تحمیل شده ازجمله:

پل‌های تاریخی شهر اصفهان شامل: سی و سه پل، خواجو، مارنان، جوئی و شهرستان که از برجسته‌ترین آثار تاریخی شهر هستند که تماماً دچار فرسایش مخاطره آمیز شده اند.

نابودی آب‌های زیر سطحی، موجب پدیده فرونشست گسترده زمین در سطح شهر شده و ایستایی خانه‌های شهروندان، بناهای دولتی، آثار تاریخی و میراث جهانی شهر را در معرض خطر جدی قرار داده است.

با عنایت به تأکید حضرتعالی مبنی بر اهمیت و توجه به زاینده رود برای زندگی مردم، کشاورزی، صنعت و گردشگری و طرح موضوع در هیئت محترم دولت، خواهشمند است به منظور حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی استان اصفهان و توسعه صنعت گردشگری و رونق فضای کسب و کار، دستور فعال سازی «ستاد احیای زاینده رود» را صادر فرمایند تا موضوع استمرار جریان آب در این رودخانه و شهر اصفهان، در دستور کار قرار گیرد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین