کد خبر: ۱۸۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
رئیس جمهور روسیه حکم تعلیق پیمان منع استفاده از موشک های میان برد و کوتاه برد را امضا کرد.
ناطقان: به نقل از ریانووستی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه فرمان تعلیق پیمان INF را امضا کرد.

کرملین اعلام کرد که که روسیه اجرای قرارداد را تا زمانی که آمریکا هرگونه اقدام ناقض تعهدات تحت این توافقنامه انجام دهد، تعلیق کرده است. ضمناً تا پایان موعد شش ماهه اگر آمریکا اقدامات ناقض خود را متوقف نکند، این توافقنامه به طور کل متوقف خواهد شد.

در سال ۱۹۸۷، اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا، پیمان منع استفاده از موشک‌های کوتاه برد و میان برد را امضا کردند. تا ژوئن سال ۱۹۹۱، این پیمان اجرا شد و اتحاد جماهیر شوروی سابق، ۱۸۴۶ سیستم موشکی را از بین برد و آمریکا نیز ۸۴۶ موشک را از بین برد.

اما، در تاریخ ۲ فوریه سال جاری میلادی، پس از چند اقدام نقض کننده توافق توسط آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خروج این کشور را از INF اعلام کرد. در عین حال، روسیه بارها اعلام کرده است که به تعهدات خود تحت این توافقنامه پایبند است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین