کد خبر: ۱۸۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد گفت: افزایش قیمت گوشت سبب کاهش 30 تا 40 درصدی فروش رستوران‌داران شده است.
ناطقان: حسن امیریان در خصوص تاثیر قیمت گوشت بر بازار رستوران‌داران اظهار کرد: با افزایش قیمت میزان فروش نیز کاهش می‌یابد و طی گرانی اخیر قیمت گوشت فروش حدود 30 الی 40 درصد کمتر شده است.

وی افزود: رستوران‌داران هیچ نقشی در افزایش قیمت نداشته و افزایش و تغییر قیمت دارای پروسه‌ای است. روند این پروسه به این صورت است که بعد از گرانی یکی از مواد اولیه، فاکتورها توسط رستوران‌داران به اتحادیه ارسال و پس از آنالیز به  انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده فرستاده می‌شود.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد خاطرنشان کرد: سپس پس از ارزیابی این انجمن و بهره‌مندی از مشاوره اتحادیه و کارشناسان خود که حدود پنج الی 10 روز به طول می‌انجامد به اتاق اصناف رفته و پس از تایید آنان برای امضا به خانه صنعت، معدن و تجارت فرستاده می‌شود و سپس بعد از تایید اتاق اصناف توسط اتحادیه به اعضا ارسال می‌شود.

امیریان در رابطه با ابطال پروانه توسط رستوران‌داران، بیان کرد: علت ابطال پروانه توسط رستوران‌داران نبود قیمت مصوب است. پس از گرانی‌های اخیر مدت زمانی زیادی برای به‌روز رسانی قیمت‌ها سپری شد که این امرر سبب زیان رستوران‌داران و ابطال پروانه آنان گشت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه روند پروسه قیمت‌گذاری تسریع یافته و بعد از گرانی گوشت پس از یک هفته قیمت‌های جدید ابلاغ شد.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد در خصوص مشکلات موجود در بازار تصریح کرد: در حال حاضر مشکل ما گرانی گوشت و روغن است. روغنی که قیمت آن شش ماه پیش 60 تا 70 هزار تومان بوده هم‌اکنون با قیمت 120 هزار تومان عرضه می‌شود.

امیریان عنوان کرد: در جدیدترین قیمت مصوب اعلام شده فقط گرانی گوشت لحاظ شده و در قیمت مصوب جدید 20 درصد افزایش حقوق کارگران نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین