کد خبر: ۱۸۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
فرصت مجدد برای ثبت نام داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی از یکشنبه ۱۹ اسفند آغاز می شود.
ناطقان: کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین متقاضیان تحصیل در رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی که در مهلت ۲۴ بهمن تا ۶ اسفند ۹۷ موفق به ثبت نام نشدند می‌توانند در فرصت مجدد در کنکور ثبت نام کنند.

همچنین داوطلبانی که در مهلت مقرر موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشده‌اند می‌توانند در مهلت مجدد در کنکور سراسری ۹۸ ثبت‌نام کنند.

مهلت مجدد برای ثبت‌نام در کنکور سراسری ۹۸ از روز یکشنبه ۱۹ اسفند آغاز می‌شود و این فرصت تا چهارشنبه ۲۲ اسفند ادامه داد.

داوطلبان می‌توانند منحصراً از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org در این آزمون ثبت نام کنند.

داوطلبان همچنین باید با مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir برای دریافت کدهای سوابق تحصیلی اقدام کنند.

کدهای سوابق تحصیلی شامل:

۱- کد سوابق تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم نظام جدید (۶-۳-۳)

تبصره: این دسته از داوطلبان قبلاً باید طبق اعلام مدارس محل تحصیل با مراجعه به سامانه فوق کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و در زمان ثبت‌نام با درج کد سوابق تحصیلی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اطلاعات فردی خود را مشاهده کنند.

۲- کد سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۷ با عنوان رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی.

۳- کد سوابق تحصیلی برای داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ اخذ کرده‌اند.

تبصره: دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ باید طبق بند ۱ اقدام کرده و دانش آموزان پیش‌دانشگاهی سال جاری که تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۹۸ فارغ‌التحصیل می‌شوند، لازم است برای اطلاع از نحوه اقدام به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون تاریخ ۳ تیرماه ۹۸ مراجعه کنند.

داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (هر دو مورد) هستند، توجه داشته باشند که باید از این سامانه دو کد سوابق تحصیلی دریافت کنند.

داوطلبانی که قادر به مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی نیستند یا تناقضی در خصوص نمرات و مشخصات فردی مندرج در اطلاعات آموزش و پرورش خود مشاهده کرده‌اند، ضروری است که از طریق سامانه: http://dipcode.medu.ir مورد خود را به صورت الکترونیکی در سایت مذکور حداکثر تا شروع ثبت نام مجدد اعلام کنند تا در زمان ثبت نام مجدد، مشکلی نداشته باشند.

با توجه به اینکه اطلاعات ثبت نامی داوطلبانی که در مهلت مقرر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند نیز از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت، لذا این داوطلبان نیز می‌توانند با مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی خود، و در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

بر اساس آمار اولیه تعداد یک میلیون و ۷۶ هزار و ۶۵۷ نفر در بازه زمانی ۲۴ بهمن تا ۶ اسفند ۹۷ در کنکور سراسری ۹۸ ثبت نام کرده‌اند.

آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳و ۱۴ تیرماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین