کد خبر: ۱۸۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
محققان پس از انجام تحقیقاتی اعلام کردند که زنان مبتلا به ام‌اس می‌‌توانند همانند دیگر زنان باردار شده و کودکان‌شان را با شیر خود تغذیه کنند.
ناطقان: طبق مطالعات جدید، زنان مبتلا به بیماری «مولتیپل اسکلروزیس (ام‌اس)» می‌توانند باردار شوند و اعتقاد بر این است که علائم بیماری پس از بارداری افزایش نمی‌یابد.

براساس گزارش «ساینس‌دیلی»، از آنجایی که امکان ابتلا به ام اس در طول سن بارداری زنان بیشتر است، بنابراین برخی از بیماران مبتلا به ام اس تصور می‌کنند که بارداری منجر به وخیم شدن بیماری‌شان می‌شود اما نتایج شگفت‌انگیز این تحقیق نشان می‌دهد که این زنان نیز می‌توانند بچه‌دار شوند و فرزندشان را با شیر خود تغذیه کنند، همچنین علائم بیماری در دوره پس از زایمان نیز افزایش نمی‌یابد.

گفتنی است؛ محققان برای انجام این مطالعه، 466 زن باردار را که 375 نفر آنها مبتلا به ام اس بودند در طی سال‌های 2008 تا 2016 مورد بررسی قرار دادند.

بیماری مولتیپل اسکلروزیس (ام‌اس) یک بیماری خودایمنی است که پوشش محافظ اعصابی که در داخل و اطراف مغز و نخاع قرار دارند را تخریب می‌کند و باعث ایجاد علائمی از جمله از دست دادن کنترل و هماهنگی میان عضلات، سوزش و گزگز در دست و پا و تاری دید می‌‌‌شود. ام اس به طور شایع در زنان اتفاق می‌افتد و خطرات مربوط به بارداری در بیماران مبتلا به ام اس، همواره یکی از نگرانی های زنان جوان مبتلا به ام اس است.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین