کد خبر: ۱۸۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
سعید جلیلی در پیام تبریک خود به حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابراهیم رئیسی تاکید کرد که استفاده از ظرفیت مردم برای اقامه قسط سرمایه‌ای بزرگ خواهد بود.
ناطقان: متن پیام این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

برادر گرامی حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی

رئیس محترم قوه قضائیه

سلام علیکم،

قرار گرفتن بار امانت قوه قضائیه بر دوش حضرتعالی، مسئولیتی بزرگ است که ان شاءالله ثمره مبارک آن فزونی توشه آخرت شما و تحقق بیشتر عدالت در جامعه باشد.

چنانکه مستحضرید اقامه قسط، کارویژه مشترک عهده‌داران حکم و آحاد جامعه است که باید مشترکاً بر اساس قانون به آن قیام نمایند. در این رهگذر وظیفه حکومت و دستگاه قضا است که بستر لازم را برای تحقق آیه کریمه «لیقوم النّاس بالقِسط» فراهم سازد، و وظیفۀ مردم است که برای تحقّق قسط و مقابله با فساد و بی عدالتی یاور و پشتیبان دستگاه قضاء برای انجام صحیح و به موقع این مأموریت بزرگ باشند. از این رو آحاد جامعه که دغدغه عدالت و آرمان‌های انقلاب را دارند وظیفه خود می‌دانند برای قیام به قسط در حد وسع سایه به سایه روندهای قضایی کشور را دنبال نموده و آنچه را صحیح است تایید و آنچه را ناقص و یا ناصواب است در چهارچوب قانون و اخلاق متذکر شوند.

رویکرد دستگاه قضا در استقبال از ایفای این نقش توسط مردم، دستاورد بزرگ را در انجام بهتر وظایف برای آن دستگاه به ارمغان خواهد آورد. در اندیشه اسلام ناب برای تحقق عدالت نقش بزرگ و موثری به مردم داده شده است که در قانون اساسی و فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید شده است. استفاده از ظرفیت مردم برای اقامه قسط سرمایه‌ای بزرگ برای شما خواهد بود.

فراهم ساختنِ ساز و کارهای لازم در مشارکت دادن مردم بویژه با استفاده از فن‌آوری‌های نوین ارتباطی و فنونی چون جمع سپاری، شفاف سازی، نظارت همگانی و… برکاتی خواهد داشت که اگر همان پیامدها بخواهد از طریق دیوان‌سالاری‌های مرسوم اداری انجام شود، مستلزم هزینه‌های گزاف اداری مالی و با خروجی حداقلی خواهد بود.

در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی برای شما در انجام این مسئولیت بزرگ و تحقق مطالبات رهبری معظم انقلاب و خواسته‌های به حق مردم آرزوی موفقیت دارم.

سعید جلیلی

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین