کد خبر: ۱۸۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: امسال سه میلیون نفر کاهش سفر خارجی داشته ایم که اگر این تعداد به سفرهای داخلی اضافه شود عید ۹۸ با ۲۰ درصد افزایش سفر رو به رو می شویم.
ناطقان: علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی در سی و هشتمین نشست ستاد تسهیلات کشور که پیش از ظهر روز سه شنبه ۲۱ اسفند در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف کشور و عضو این ستاد برگزار شد، گفت: می‌خواهم همه دستگاه‌ها تلاش شأن را کنند امسال عید اتفاق ناخوشایندی برای حوزه گردشگری و مردم رخ ندهد که تمام فعالیت‌ها را تحت تأثیر قرار دهند. اگر باید دستگاه‌ها هشداری بدهند حتماً این کار انجام شود. امسال به صورت ویژه به موضوع نشاط و شادمانی بپردازیم. تاکید دولت نیز بر این موضوع است همچنین تاکید دولت بر روی عدم افزایش نرخ نیز است. من از سازمان تعزیرات حکومتی می‌خواهم حداکثر تلاش خود را برای نظارت بر این موضوع انجام دهد.

گرانی بلیت هواپیما زحمات را هدر ندهد

مونسان با بیان اینکه امسال یکی از ویژگی‌های تعطیلات عید نوروز طولانی‌تر بودن آن است، گفت: از سازمان هواپیمایی می‌خواهم که نظارت بیشتری بر قیمت بلیت هواپیماها داشته باشد چون هنوز هم برخی گزارش‌ها درباره گرانی بلیت به ما می‌رسد. همچنین در حوزه محدود کردن چارترها نظارت شود. اجازه ندهید سوژه گرانی هواپیما همه زحمات را تحت تأثیر قرار دهد. من به همکارانم در سازمان میراث فرهنگی گفته ام روی موضوع عدم افزایش نرخ نظارت داشته باشند. کسی حق نداد در تعطیلات عید نرخ را گران کند. ما نباید اجازه دهیم موضوع قیمت کام مردم را در عید نوروز تلخ کند.

وی گفت: موضوع بهداشت و سلامت بسیار مورد توجه و تاکید است باید حداکثر نظارت روی مسائل بهداشتی مراکز خدمات دهی به مسافران انجام شود. موضوع مورد تاکید دیگر توزیع یکنواختی سفر است. پیش بینی می‌شود گردشگری امسال در عید نوروز پررونق‌تر از سال‌های گذشته باشد. پیش بینی ما افزایش سفرهای داخلی است. امسال با سه میلیون نفر کاهش سفر خارجی مواجه بوده ایم که اگر این تعداد به سفر داخلی اضافه شود در عید امسال با ۲۰ درصد افزایش سفر رو به رو می شویم.

ورود بیش از ۷ میلیون گردشگر خارجی در ۱۱ ماه

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: باید تمهیدات لازم برای افزایش سفر را داشته باشیم حتی گردشگر ورودی در نوروز افزایش پیدا خواهد کرد زیرا در سال ۹۷ جهشی را در این حوزه داشته ایم و در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۷ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند.

مونسان درباره رسیدگی به شکایات مردم نیز گفت: ما در موضوع رسیدگی به شکایات به دنبال تنبیه کردن نیستیم هر چند که طبق قانون خلاف کرده اند اما هدف اصلی رضایتمندی گردشگر است. بنابراین رسیدگی به شکایات باید به لحظه باشد. در این رابطه شماره ۰۹۶۲۹ و اپلیکیشن آن را راه اندازی کرده ایم تا مردم بتوانند شکایات خود را آنلاین اعلام کنند بنابراین موضوع توزیع سفر، عدم افزایش نرخ و کنترل قیمت و ایجاد نشاط و شادمانی جزو تاکیدات ستاد تسهیلات سفر است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین