کد خبر: ۱۸۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
امروز ۱۰ درصد از شرکت تأمین سرمایه نوین معادل ۷۰۰ میلیون سهم در بورس تهران عرضه اولیه شد. این ششمین عرضه اولیه در یورس تهران است. این عرضه به روش ثبت سفارش انجام شد و هر سهم ۲۴۰ تومان قیمت خورد.
ناطقان: امروز در بورس تهران ۱۰ درصد از شرکت تأمین سرمایه نوین معادل ۷۰۰ میلیون سهم، عرضه اولیه شد. هر کد حقیقی یا حقوقی می‌توانست ۳۰۰۰ سهم در این عرضه اولیه سفارش دهد. حداقل قیمت این سهم ۲۱۰ تومان و حداکثر قیمت ۲۲۰ تومان تأمین شده است و در نهایت قیمت هر سهم ۲۴۰ تومان کشف شد.

اسماعیلی درگاهی - مدیر هیأت پذیرش بورس تهران - درباره عرضه‌های اولیه که در بورس تهران انجام شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود ۱۲ شرکت جدید در سال جدید با عرضه اولیه سهام روبرو باشند، اما مبنا قرار گرفتن کیفیت به جای کمیت در پذیرش شرکت‌ها و لزوم رعایت برخی مقررات از جمله ارائه تضامین و تعهدات در سپرده‌گذاری مرکزی و همچنین برنامه سهامدار عمده باعث شده تا این لحظه سهام شش شرکت جدید در بورس تهران عرضه اولیه شوند.

نادی‌قمی - مدیرعامل تأمین سرمایه نوین - در مراسم عرضه اولیه این شرکت گفت: شرکتی که امروز عرضه می‌شود اولین بانک سرمایه گذاری فعال در کشور است که در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه ۱۳۸۴، با مشارکت بانک‌های تجاری و هلدینگ‌های صنعتی و مالی معتبر در سال ۱۳۸۵ ایجاد و در سال ۱۳۸۷ با سرمایه اولیه پرداخت شده هزار میلیارد ریال، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است.

وی افزود: موضوع اصلی فعالیت مطابق اساسنامه شرکت عبارت است از پذیره‌نویسی، تعهد پذیره نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار در عرضه‌های ثانویه، عرضۀ اوراق بهادار، فرآیند ثبت اوراق بهادار ناشر در هریک از بورس‌ها، ادغام، تملک، تجدید ساختار سازمانی و مالی شرکت‌ها، امور مدیریت ریسک، آماده سازی شرکت‌ها جهت رتبه بندی، امور سرمایه‌گذاری‌ها، ارائه خدمات مدیریت دارایی‌ها، ارائه خدمات مرتبط با صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اداره صندوق مزبور، کارگزاری، سبد گردانی، بازار گردانی، کمک به شرکت‌ها در تأمین منابع مالی و اعتباری، کمک به شرکت‌ها بابت صدور، تأیید و قبول ضمانت‌نامه‌ها است.

نادی قمی درباره حجم کل اوراق منتشر شده اظهار کرد: حجم کل اوراق منتشره که مشاوره‌اش بر عهده ما بوده از ابتدای تأسیس تا کنون به میزان ۲۶۲، ۶۳ میلیارد ریال بوده، همچنین حجم کل اوراق تحت تعهد بازارگردانی و تعهدپذیره نویسی از ابتدای تأسیس تا کنون به میزان ۷۱۸، ۵۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: ۱۸ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال از اوراقی که تحت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی است که سر رسید شده است. تعهدات مذکور بدون مواجهه با ریسک نبود نقدینگی کافی، یا ریسک نکول به اتمام رسیده که این امر یک موفقیت بزرگ برای تأمین سرمایه محسوب می‌شود.

به گفته او، پیش‌بینی سود ۳۸۰ میلیارد تومانی (۵۵ تومان به ازای هر سهم) برای سال ۹۷ کاملاً منطقی است و سود خالص برای سال ۹۸ را حدود ۴۰۸ میلیارد تومان پیش بینی کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین