کد خبر: ۱۸۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
دولت ژاپن از طریق کانال های دیپلماتیک به رزمایش های نظامی روسیه در جزایر اتوروفو (Etorofu) و کوناشیری (Kunashiri) اعتراض کرد.
ناطقان: تلویزیون 'ان.اچ.کی' ژاپن روز پنجشنبه گزارش کرد دولت ژاپن موضع خود را مبنی بر اینکه این جزایر بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو این کشور هستند که پس از جنگ جهانی دوم به طور غیر قانونی اشغال شده اند، حفظ می کند.
ارتش روسیه روز سه شنبه رزمایش های نظامی را با حضور حدود 500 سرباز، تانک و تعدادی از دیگر ادوات نظامی در این جزایر آغاز کرد.
دولت ژاپن از طریق سفارت خود در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که این رزمایش ها به افزایش تجهیزات نظامی در این جزایر منجر خواهد شد.
این دو جزیره بخشی از چهار جزیره قلمرو شمالی هستند که روسیه کنترل آنها را در دست دارد ژاپن نیز ادعای مالکیت آنها را دارد.
دولت ژاپن همچنین گفته است که این نوع رزمایش های نظامی با موضع ژاپن درباره این جزایر مغایرت داشته و در نتیجه انجام چنین رزمایش هایی غیرقابل قبول است.
از نظر روسیه این جزایر از اهمیت استراتژیک برخوردارند و این کشور به کرات در این جزایر و در نزدیکی آنها رزمایش نظامی انجام داده است.
وزارت امور خارجه ژاپن در نظر دارد همچنان تحولات در این ناحیه را از نزدیک زیر نظر داشته باشد.
مذاکرات منظم 'شینزو آبه'، نخست وزیر ژاپن و 'ولادیمیر پوتین'، رئیس جمهوری روسیه، برای پایان دادن به مناقشه چند دهه ای بر سر مالکیت این جزایر تاکنون به نتیجه نرسیده است.
آبه به دنبال دستیابی به توافقنامه ای جامع با 'ولادیمیر پوتین'، رئیس جمهوری روسیه تا ژوئن سال جاری میلادی است.
ارتش روسیه در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم، جزایر کوریل را تصرف کرد و مناقشه بر سر حاکمیت این جزایر مانع امضای توافقنامه صلح بین ژاپن و روسیه شده است.
این جزایر در ساحل شمالی جزیره هوکایدوی ژاپن واقع شده و در روسیه به کوریل جنوبی و در ژاپن اراضی شمالی معروف است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین