کد خبر: ۱۸۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
چهار آیین قیمت منطقی هر کیلو مرغ را ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی مرغ بیانگر حباب کاذب یک هزار و ۵۰۰ تومانی است.
ناطقان: برومند چهار آیین مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ با روند افزایشی در بازار روبروست، اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۷ هزار و ۲۰۰ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی ازدیاد تقاضا، کاهش جوجه ریزی و کمبود نهاده‌های دامی را دلیل اصلی گرانی مرغ در بازار اعلام کرد.

چهار آیین ادامه داد: با توجه به فزونی تقاضا در روز‌های پایانی اسفند نسبت به عرضه پیش بینی می‌شود که روند افزایش قیمت در بازار ادامه دار شود.

بیشتر بخوانید: آخرین تحولات بازار مرغ/ عرضه مرغ با نرخ بالاتر از ۱۶ هزار تومان گران فروشی است

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی از حباب یک هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به نرخ مرغ زنده، قیمت واقعی هر کیلو مرغ آماده به طبخ ۱۶ هزار تومان است که این امر بیانگر سودجویی دلالان و اشکالات در سیستم توزیع است.

وی با اشاره به اینکه بازار مرغ شب عید به کام واسطه گران و دلالان است، بیان کرد: در ایام پیک مصرف همچون شب عید منفعت طلبان با ایجاد التهاباتی در بازار، سود‌های غیر متعارفی را به جیب می‌زنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد، بیان کرد: البته تقاضای بیش از حد برای خرید مرغ ناشی از افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی نوساناتی را در این بازار ایجاد کرده است.

چهار آیین با اشاره به اینکه مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس مردم به شمار می‌رود، بیان کرد: هم اکنون از ۱۰ دهک جامعه حدود ۵ دهک توان خرید گوشت قرمز و ماهی را ندارند که همین امر موجب شده اکثر خانوار‌ها به سمت مصرف مرغ سوق پیدا کنند.

وی جوجه ریزی برای ایام پایانی سال را ۱۱۰ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و ترس مرغداران از اجرای قیمت مصوب تنظیم بازار، بسیاری از مرغداران از جوجه ریزی واحد‌های خود امتناع کرده اند.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از آشفتگی بازار نهاده‌های دامی اظهار کرد: در شرایط فعلی، قیمت نهاده‌ها اعم از ذرت و کنجاله سویا به شدت در بازار افزایش یافته است که این امر در کنار نایاب شدن کنجاله سویا مشکلاتی را برای مرغداران در برداشته است.

چهار آیین نرخ کنونی هر کیلو ذرت را یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و کنجاله سویا را ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در ۱۰ روز گذشته قیمت هر کیلو کنجاله سویا ۴ هزار و ۲۰۰ تومان بود.

وی با اشاره به اینکه عرضه مرغ با نرخ مصوب تاثیر چندانی بر بازار ندارد، بیان کرد: با توجه به روند کنونی عرضه و تقاضا، توزیع مرغ از سوی پشتیبانی امور دام تنها جوابگوی مصرف ۱.۵ روز نیاز کشور است چرا که در ایام پایانی اسفند روزانه بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در کشور مصرف می‌شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به کمبود عرضه در برابر ازدیاد موج تقاضا انتظار می‌رود که قیمت مرغ در همین حد باقی بماند.
برچسب ها: تحولات ، بازار ، مرغ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین