کد خبر: ۱۸۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: سازمان آتش نشانی از ۲۵ اسفند ماه در حال آماده‌باش صد درصدی است و در ۵۰ ایستگاه آتش نشانی به مردم ارائه خدمت می‌کنند.
ناطقان: حسن جعفری ظهر امروز در نشست خبری که در ستاد اداری آتش‌نشانی مشهد برگزار شد، گفت: وظیفه سازمان آتش نشانی ایمن‌سازی در برابر حوادث است که معمولا از مرز یک هزار و ۵۰۰ مورد در سال گذشته است و از یک ماه قبل تلاش شده تا هماهنگی بین بخشی بیشتر شود تا ما بتوانیم ارائه خدمات مناسبی برای زائران و مجاوران امام هشتم(ع) داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد با اشاره به آمادگی نیروهای آتش نشانی در روزهای آخر سال، افزود: سازمان آتش نشانی از ۲۵ اسفندماه در حال آماده‌باش صد درصدی قرار دارد و ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر به‌صورت معمول در ایستگاه فعالیت عملیاتی روزانه در شیفت‌های کار حضور دارند که در ایام خاص 150 نفر به این تعداد اضافه می‌شوند.

جعفری بیان کرد: کل پرسنل آتش نشانی یک هزار و 400 نفر هستند و تلاش می‌کنند ایمن‌سازی بیشتری در سطح شهر انجام شود.

وی افزود: معمولا به‌صورت میانگین روزانه نیروی آتش نشان در مشهد آماده‌باش و فعالیت دارند که ارائه خدمت سازمان آتش نشانی از پنجاه ایستگاه به مردم ارائه خدمت می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد  بیان کرد: اولین موضوع، چهارشنبه پایان سال است که سال گذشته حدود 57 عملیات در چهارشنبه سال گذشته داشتیم که البته این نسبت به سال 95 حدود ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد، یعنی 57 عملیات داشتیم که در سا‌ل ۹۵ حدود ‌۲۵ عملیات بیشتر نداشتیم، به‌جز سه حادثه که منجر به مصدومیت سه جوان شد حادثه دیگری شاهد نبودیم و 50 مورد فقط آتش سوزی‌های جزیی بود.

جعفری افزود: برای چهارشنبه آخر سال پیش‌رو  ۸۰ دستگاه خودرو  آتش نشانی در مشهد در محل‌هایی که از قبل پیش‌بینی کرده‌ایم، مستقر شده است.

وی بیان کرد: عملیات آتش نشانی در موارد مربوط به چهارشنبه آخر سال تاکنون ۵۷ عملیات داشته‌ایم که ۵۰ مورد حریق و ۷ مورد حادثه بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد به آماده نیروهای آتش نشانی در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: در روز اول سال ۱۵۰ نفر از نیروهای آتش نشان در حال آماده باش هستند و همچنین نیروهای آتش نشان در حال آماده‌باش در طول تعطیلات نوروز هستند.

جعفری گفت: در طول سال جاری بیش از ۱۴ هزار تاییده از سازمان آتش نشانی گرفته شده که ۲۱۶ مورد آن مربوط به مهمان‌پذیرها و ۹ مورد مربوط به هتل‌های بزرگ در سطح شهر بوده است.

وی بیان کرد: ۵۳ میلیارد ریال ماشین‌آلات آتش نشانی خریداری شده که ماشین‌آلات خاص آتش نشانی است، همچنین ۲ بالابر ۷۲ متری از کشور ایتالیا خریداری شده که در حال انتقال به مشهد است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد ادامه داد: ۴۴ دستگاه پیشرفته آتش نشانی و ۷ هزار قلم تجهیزات آتش نشانی نیز خریداری شده و سال آینده سال تحول در سازمان آتش نشانی مشهد است.

جعفری ادامه داد: همچنین ۵ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر دست ساخت داریم که تا انتهای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر، ۴ ایستگاه آتش نشانی به شرکت‌های خصوصی واگذار شده، ولی نیروهای آتش نشانی توسط خود سازمان آموزش داده می‌شوند و در سال آینده ۵۲۹ نفر نیرو جدید مورد نیاز است که چه برای افرادی که بازنشسته می‌شوند و چه برای ۴ ایستگاه جدید باید تامین نیرو داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد با اشاره به اینکه ۹۰ درصد تماس‌های آتش نشانی مزاحمت یا موارد غیرمرتبط است، افزود: در ۱۱ ماهه گذشته سال ۹۷ بیش از ۷۵۰ هزار تماس تلفنی با سازمان آتش نشانی گرفته شده که از این تعداد، ۷۳۲ هزار  تماس مزاحم تلفنی بوده که ۳۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

جعفری ادامه داد: در سال جاری از تعداد تماس‌های گرفته شده با سازمان تنها ۱۰ درصد آن مرتبط با سازمان بوده که ۲ درصد آن عملیاتی شده و  آتش نشان برای عملیات اعزام کرده‌ایم.

وی گفت: امسال ۵ هزار و  ۹۹۰ مورد عملیات حریق در سطح شهر داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته 9.4  درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد بیان کرد: تعداد سرانه عملیات حادثه ما در مشهد ۴۵ مورد بوده که مستقیم ورود پیدا می‌کنیم که از این تعداد ۱۸ مورد حریق و ۲۷ مورد حادثه است و میانگین رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل عملیات ۴ دقیقه و ۱۴ ثانیه بوده است.

جعفری اضافه کرد: بیشترین عملیات آتش نشانی در سال جاری در سطح شهر رتبه اول را سوزاندن ضایعات و زباله‌ها در اطفای حریق در سطح شهر بوده و اتصال سیم‌های برق و اتصالی سیم‌های آسانسورها در رتبه دوم و سوم عملیات حریق در سطح شهر بوده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین