کد خبر: ۱۸۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
درحالی که در بازار ارز، دلار در کانال ۱۲ هزار تومانی باقی مانده و صرافی‌های بانک‌ها با نگه‌داشتن قیمت دلار روی ۱۲ هزار و ۹۹۰ تومان در تلاشند اجازه ورود قیمت این ارز به کانال ۱۳ هزار تومان را ندهند و از آثار روانی منفی آن بر افکار عمومی جلوگیری کنند، سکه آخرین شنبه سال ۹۷ را با قیمت ۴.۶۴ میلیون تومانی به پایان رساند.
ناطقان: قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (آخرین شنبه سال ۱۳۹۷) به چهار میلیون و ۶۴۱ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۷ هزار و ۳۰ تومان قیمت دارد.

امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۴۷۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۸۵۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۳۰۲ دلار رسیده است.

یک کارشناس بازار طلا و سکه گفت‌: در هفته‌ای که گذشت قیمت سکه به طور متوسط دو درصد رشد داشته است. محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با روند قیمت‌گذاری و شرایط بازار طلا و سکه در یک هفته اخیر، اظهار کرد: در اوایل هفته گذشته قیمت جهانی طلا و ارز تا حدودی ثابت بوده است، اما رشد قیمت اونس و افزایش تقاضا برای ارز در دو روز پایانی هفته قیمت‌ها را تا حدودی افزایشی کرد.

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه در دو روز پایانی هفته قیمت سکه تمام با رشد ۱۲۰ هزار تومانی روبرو شد، اظهار کرد: به طور متوسط در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا و سکه با دو درصد رشد همراه بوده و این در حالی است که میزان عرضه و تقاضا به خوبی یکدیگر را پوشش داده و تعادل نسبی در داد و ستد ایجاد کرده است.

کشتی‌آرای یادآور شد: میزان حباب سکه در هفته‌ای که گذشت تغییری نداشته است و با توجه به قیمت‌ها، حباب سکه در حدود ۴۵۰ هزار تومان بوده است و این در حالی است که با توجه به قیمت جهانی طلا و ارز، طلا بدون حباب قیمتی در بازار ارزش‌گذاری شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان میزان تقاضا برای سکه‌های خرد بیشتر از دیگر انواع سکه است؟ بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت نیز تقاضای سکه‌های خرد بیشتر از سکه‌های درشت بوده و این در حالی است که حبابی برای سکه‌های ریز آن چنان وجود ندارد و این مساله نشان دهنده تناسب عرضه و تقاضا در این نوع سکه‌ها است.

دلار در کانال ۱۲ هزار تومان ماند

اما از سوی دیگر، در بازار ارز پس از یک هفته کاهش، قیمت ارزهای مختلف در بانک‌ها و صرافی‌ها روند صعودی به خود گرفت.

به گزارش ایسنا، شعب ارزی بانک‌ها امروز (۲۵ اسفند) هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۷۱۲ تومان می‌خرند که نسبت به هفته گذشته که ۱۲ هزار و ۴۷۹ تومان بود، حدود ۲۳۰ تومان افزایش قیمت دارد.

قیمت خرید یورو نیز ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان است که نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت بیش از ۳۰۰ تومانی داشته است.

همچنین امروز قیمت خرید هر پوند انگلیس در شعب ارزی بانک‌ها ۱۶ هزار و ۹۰۶ تومان اعلام شده است.

قیمت ارز مسافرتی

شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی نیز در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها ارز مسافرتی می‌فروشند که قیمت این ارز امروز بدون احتساب کارمزد ۱۵ هزار و ۱۲۴ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و عامل به حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

قیمت ارز در صرافی‌ها

همچنین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی امروز قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۸۹۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۲ هزار و ۹۹۰ تومان اعلام کرده‌اند.

این صرافی‌ها امروز هر یورو را ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان می‌خرند و ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان می‌فروشند. قیمت دلار و یورو در صرافی‌ها نیز نسبت به هفته گذشته حدود ۱۰۰ تومان افزایش داشته است.

نکته جالب اینکه صرافی‌های بانک‌ها با نگه‌داشتن قیمت دلار روی ۱۲ هزار و ۹۹۰ تومان در تلاشند اجازه ورود قیمت این ارز به کانال ۱۳ هزار تومان را ندهند و از آثار روانی منفی آن بر افکار عمومی جلوگیری کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: طلا و سکه ، بازار ، ارز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین