کد خبر: ۱۸۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران سخاوتمندانه در مذاکرات برجام شرکت کرد، ولی آمریکا تعهدات خود را زیرپا گذاشت و اروپا هم به تعهدات خود عمل نمی‌کند زیرا به خرید نفت ایران و اجازه دادن برای تاسیس بانک‌های ایرانی متعهد شده بود.
ناطقان: محسن رضایی عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین دوره مهارت‌های کاربردی تبلیغی مبلغین جهان اسلام و گام دوم انقلاب در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به جنگ دشمنان علیه ایران اظهار کرد: دشمنان از چند قرن پیش تاکنون جنگ‌هایی را در ابعاد مختلف به کشورمان تحمیل کردند، آن‌ها در عصر کنونی سیاست جنگ اقتصادی را علیه ایران در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: ایران نخستین کشوری بود که بساط غربی‌ها از آن برچیده شد و کشورمان پرچم دفاع از مظلومان و مستضعفان در جهان را در دست گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کشتار نمازگزاران در نیوزیلند یک حادثه عادی نبود و نسبت دادن آن به بحث ضد مهاجرتی پذیرفته نیست، باید غربی‌ها به کینه خود از اسلام پایان بدهند.

رضایی قدرت را نیاز امروز جهان اسلام دانست و تصریح کرد: رسانه و علم و فناوری بخشی از قدرت هستند، اگر بخواهیم که دشمنانمان از ما بترسند، باید قدرت خودمان را قوی کنیم، سرمایه اجتماعی و رضایت مردم جزء مؤلفه‌های قدرت است.

وی ادامه داد: هدف نهایی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن اسلامی است و در بیانیه گام دوم نیز به این مساله اشاره شد، رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به مساله عدالت فراگیر تاکید کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمن به هیچ اصولی تعهد ندارد، ایران سخاوتمندانه در مذاکرات برجام شرکت کرد، ولی آمریکا تعهدات خود را زیرپا گذاشت و اروپا هم به تعهدات خود عمل نمی‌کند، در حالی که به خرید نفت ایران و اجازه دادن برای تاسیس بانک‌های ایرانی متعهد شده بود.

رضایی با اشاره به سخنان رئیس جمهور فرانسه در خصوص جنگ علیه ایران اظهار کرد: این کشور نمی‌توانست که وارد جنگ با ایران شود، دشمنان باید از ما بترسند وگرنه دیپلماسی جلو نمی‌رود.

وی ادامه داد: غربی‌ها تلاش می‌کردند که ایران هر چه زودتر به کنوانسیون پالرمو و اف ای تی اف بپیوندند، ولی ما از آن‌ها درخواست تعهد کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انقلاب اسلامی برای ترساندن ملت‌ها نیامده، بلکه به دنبال ترساندن دشمنانی است که به هیچ تعهدی وفادار نیستند، اسلام هراسی کار خود غربی‌ها است و آن‌ها را داعش تشکیل دادند.

رضایی جنگ رسانه ای را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امروز روز اقتدار جهان اسلام از طریق رسانه، اقتصاد و سلاح است و باید دوستانمان را امیدوار کنیم و دشمنانمان را بترسانیم.
منبع: فارس
برچسب ها: محسن رضایی ، تعهد ، غرب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین