کد خبر: ۱۸۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: تراز دریاچه ارومیه در آخرین روز‌های سال ۹۷ به رقم ۱۲۷۰.۹۳ رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ سانتیمتر افزایش داشته است.
ناطقان: فرهاد سرخوش رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در خصوص آخرین وضعیت این دریاچه در سالی که گذشت عنوان کرد: تراز دریاچه ارومیه در آخرین روز‌های سال ۹۷ به رقم ۱۲۷۰.۹۳ رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ سانتیمتر افزایش یافته است.

وی افزود: درحال حاضر وسعت دریاچه ارومیه تقریبا ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸۶ کیلومتر افزایش وسعت داشته است.

سرخوش در خصوص حجم آب دریاچه در سالی که گذشت اظهار کرد: حجم آب دریاچه ارومیه در روز‌های پایانی سال ۹۷ حدود دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با افزایش ۵۹۰ میلیون مترمکعبی روبرو بوده است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه در سالی که گذشته وضعیت دریاچه ارومیه بهبود پیدا کرده است خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ به جهت پروژه‌های مختلف و تلاش برای به پایان رساندن آن‌ها وضعیت دریاچه روند رو به رشدی داشت و تمامی رودخانه‌های منتهی به دریاچه و موانع سر راه آن‌ها به دلیل لایروبی در سال ۹۷ رفع شد و خوشبختانه روان آب‌ها و رها سازی‌های مختلف در حوزه‌های آبی پشت سد‌ها بدون کمترین پرت به پیکره اصلی دریاچه رسید که باعث افزایش تراز دریاچه شد.

وی در زمینه پروژه‌های آب رسانی به دریاچه ارومیه درسالی که گذشت گفت: سه پروژه مهم آبرسانی به دریاچه ارومیه در حال اتمام است که در سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید و به چرخه مدار وارد خواهد شد تا بتوان بحث تبخیر را کاهش و به واسطه آن تراز دریاچه را بهبود بخشید.

سرخوش در زمینه پروژه‌های ناتمام دریاچه ارومیه اظهار کرد: به دلیل گستردگی پروژه‌های دریاچه ارومیه بیشتر پروژه‌ها ناتمام است و در سال ۹۸ حدود سه پروژه به اتمام خواهد رسید که شاخص‌ترین آن انتقال تونل سد کانی سیب به دریاچه است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: تونل سد کانی سیب حدود ۳۶ کیلومتر طول دارد که انتقال حوزه به حوزه را انجام می‌دهد و سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب آبرسانی به دریاچه به واسطه آن انجام می‌شود که در بحث تبخیر آب دریاچه تاثیر بسزایی دارد و امیدواریم تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین