کد خبر: ۱۸۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
قیمت طلا در بازار جهانی روز جمعه با وجود صعود بازارهای سهام، نزدیک به بالاترین رکورد خود در سه هفته اخیر ایستاد و در مسیر ثبت سومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.
ناطقان: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۳۰۹.۲۵ دلار قرار گرفت. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۳۲۰.۲۲ دلار صعود کرده بود اما نهایتاً با ۰.۲ درصد کاهش بسته شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۳۰۹ دلار رسید.

طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۶ درصد رشد کرده و در مسیر ثبت سومین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.

برایان لو، مدیرکل شرکت "گلد سیلورسنترال" در سنگاپور اظهار کرد: پس از جهش قیمت بزرگی که در معاملات روز پنج شنبه بازار طلا روی داد، سودگیری زیادی پیش آمد و سرمایه گذاران به سوی بازارهای سهام رفتند.

بازارهای سهام آسیا روز جمعه تحت تأثیر آمار اقتصادی مثبت آمریکا و خوش بینی در بخش فناوری که از صعود بازارهای سهام وال استریت حمایت کرد، به بالاترین حد در شش ماه و نیم اخیر صعود کردند.

به گفته پتیر فانگ، مدیر معاملات شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ در هنگ کنگ، از نظر فنی طلا از حمایت خوبی در سطح قیمت ۱۳۰۰ دلار برخوردار است و از نظر بنیادی، تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای عدم افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۱۹، سیگنال خوبی برای طلا فراهم کرده است.

بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی هفته جاری خود دورنمای رشد اقتصاد آمریکا و پیش بینی‌های نرخ بیکاری و تورم را تنزل داد و پایان تحکیم سیاست پولی و روند افزایش نرخ‌های بهره در سه سال گذشته را اعلام کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دلار پس از این که اتحادیه اروپا با به تأخیر افتادن خروج انگلیس از این بلوک موافقت کرد، ۰.۲ درصد در برابر رقیبانش کاهش پیدا کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱۶۰۷.۰۱ دلار رسید در حالی که روز گذشته تا مرز ۱۶۲۰.۵۳ دلار پیشروی کرده بود.

هر اونس نقره برای تحویل فوری حدود ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۵.۴۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و ۸۵۸.۵۸ دلار معامله شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین