کد خبر: ۱۸۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
یک روانشناس گفت: تعطیلات نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای دانش آموزان است که خستگی چندماهه درس و مدرسه را از تن به در کنند.
ناطقان: محمد باقر حسنوند روانشناس و مشاور در خصوص نحوه درس خواندن در تعطیلات عید اظهار کرد: تعطیلات نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای دانش آموزان است که خستگی چندماهه درس و مدرسه را از تن به در کنند و با روحیه‌ای مضاعف دوباره به مدرسه برگردند. اما تعطیلات نوروز نباید فقط به گردش و تفریح بگذرد بلکه باید با یک برنامه خوب و منظم مطالعاتی برخی از ساعت‌های ایام عید را به درس خواندن اختصاص داد.

حسنوند بیان کرد: بعضی خانواده‌ها نیز افراط کرده و فرصت کافی برای بازی و تفریح به دانش آموز نمی‌دهند که این روش نیز نادرست است، چراکه دانش آموزان بعد از نوروز باید با روحیه‌ای شاد و پرانرژی به مدرسه برگردند.

این روانشناس گفت: روز اول و دوم و سیزدهم عید را به استراحت و تفریح اختصاص دهید؛ اما از روز سوم تا دوازدهم تعطیلات عید نوروز، حتماً برنامه مطالعاتی داشته باشید و دفترچه‌ای تهیه و در آن زمان مطالعه روزانه خود را ثبت کنید؛ می‌توانید برای خود ساعت مطالعه مورد انتظار در نظر بگیرید و در صورت اجرای آن خود را تشویق (مثلاً تماشای برنامه دلخواه) و در صورت اجرا نکردن آن، خود را تنبیه کنید (مثلاً محروم شدن از تماشای برنامه دلخواه).

وی اظهار داشت: برای اینکه دچار خستگی نشوید، برنامه مطالعاتی خود را به دو قسمت صبح و عصر تقسیم کنید. برای دانش آموزان دوره ابتدایی روزی یک تا دوساعت، برای دانش آموزان سال اول و دوم متوسطه روزی ۳ تا ۴ ساعت و برای دانش آموزان کنکوری روزی ۷ الی ۹ ساعت مطالعه پیشنهاد می‌شود که باتوجه به تفاوت‌های فردی و شرایط، می‌تواند متغیر باشد.

حسنوند در ادامه تصریح کرد: دانش آموزانِ سال ششم که قصد شرکت در آزمون مدارس نمونه را دارند و همچنین دانش آموزان کنکوری می‌توانند از یک مشاور تحصیلی برای برنامه ریزی درست در ایام تعطیلات کمک بگیرند. فراموش نکنید دروسی مثل ریاضی و علوم را یک روز در میان در برنامه خود بگنجانید و دروسی مانند فارسی، دینی، عربی، زبان، جغرافیا و... هرروز در برنامه ریزی لحاظ شوند.

این روانشناس افزود: اگر قصد مسافرت دارید، با خود پیک نوروزی یا کتاب کمک درسی یا تست به همراه داشته باشید تا در مواقع بیکاری مطالعه کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین