کد خبر: ۱۸۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه داور دیدار پرسپولیس و استقلال مشخص شده و نام وی در اختیار فدراسیون قرار گرفته است، دخالت «کولینا» در این زمینه را رد کرد.
ناطقان: تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۷ روز شنبه آینده در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم خواهند رفت. در آستانه این مسابقه، گمانه زنی‌ها درباره داور این مسابقه بالا گرفته و حتی از اشکان خورشیدی به عنوان گزینه نهایی کمیته داوران برای قضاوت در این مسابقه یاد می‌شود.

 

علیرضا سهرابی که به تازگی به عنوان سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال انتخاب شده است، در گفتگویی درباره انتخاب داور دربی ۸۹، حضور فغانی در دیدار پدیده با پارس جنوبی و شائبه دخالت «کولینا» در انتخاب داور توضیحاتی ارائه داد.

گفتگوی سهرابی در ادامه می‌آید:

* آیا نام داور دربی پیش رو مشخص شده است؟

- به هر حال یکی از داوران لیگ برتری این مسابقه را قضاوت می‌کند! جلسه کمیته داوران برگزار شده و ما نام داور دربی را به فدراسیون داده ایم. فدراسیون هم هر موقع لازم بداند نام داور را اعلام می‌کند. این دیدار حساسیتی ندارد و فرقی نمی‌کند که کدام داور ما این بازی را سوت بزند.

* شرایط این مسابقه با سایر دیدارهای لیگ متفاوت است.

- دیدار استقلال و پرسپولیس مهم است ولی مگر به عنوان مثال بازی تراکتورسازی با سپاهان، پرسپولیس با فولاد یا بازی‌هایی از این دست اهمیت ندارد؟ این مسابقات هم حساس است و بالاخره یکی از داوران خودمان این مسابقات را قضاوت می‌کند.

* باتوجه به اینکه اسامی داوران هفته بیست و سوم اعلام شده و نام اشکان خورشیدی در مسابقات این هفته نیست، گمانه زنی‌ها روی حضور این داور در دربی بالا گرفته است. این موضوع را تأیید می‌کنید؟

- خورشیدی هم یکی از گزینه‌های ما بود که در این مدت خوب قضاوت کرده است. او هم شانس قضاوت دارد.

* نام داور دربی چه زمانی اعلام می‌شود؟

- هر موقع که خود فدراسیون صلاح بداند. فکر می‌کنم روز هشتم فروردین و دو روز پیش از بازی این اتفاق رخ بدهد.

* آیا انتخاب نشدن علیرضا فغانی برای دربی علت خاصی داشته است؟

- ما هفت داور بین المللی داریم. علاوه بر این، سه چهار داور پخته هم داریم که هرچند بین المللی نیستند اما سطح بالایی دارند مثل اشکان خورشیدی، حسین زرگر، سیدمهدی سیدعلی و داورانی از این دست. اینکه آقای فغانی داور دربی نشده علت خاصی ندارد. نمایندگان اعضای هیأت رئیسه و کمیته داوران مدارکی از نمرات و گزارش‌های داوران دارد و میزان آمادگی روحی و جسمی داوران مدام بررسی می‌شود. همه این موارد را در نظر می‌گیریم و تصمیم می‌گیریم. این نظر، جمعی است نه فردی.

* آیا علیرضا فغانی خودش نخواسته دربی را سوت بزند؟

- نه اینطور نیست. اگر داوری بخواهد در یک مسابقه قضاوت نکند باید قبل از جلسه کمیته داوران به ما اطلاع بدهد که در مورد آقای فغانی اینطور نبوده است. اگر ابلاغی بیاید، داور باید برود و سوت بزند. ضمن اینکه آقای فغانی سال خوبی داشته است و مشکلی نیست.

* پیرلوئیجی کولینا رئیس کمیته داوران فیفا چه زمانی به تهران می‌آید؟

- ایشان صبح روز دربی وارد تهران می‌شود تا در جریان مسابقه، کمک داور ویدئویی را تست کند.

* همزمان با نزدیک شدن به دربی شایعه شده کولینا در انتخاب داور این مسابقه نقش داشته است.

- من هم مطالبی از این دست را خوانده ام ولی اینطور نیست. کولینا ساعت ۱۰ صبح روز دربی وارد تهران می‌شود؛ چطور می‌خواهد در تعیین داور نقش داشته باشت؟ این مطالب برای سرگرمی منتشر می‌شود و صحت ندارد. خودمان داور دربی را مشخص و نامش را به فدراسیون اعلام کرده ایم.

* آیا بهتر نبود داوران بین المللی مثل علیرضا فغانی در حضور کولینا این مسابقه را قضاوت کنند؟

- فغانی توان داوری اش را پیش از این نشان داده است. او یک داور شناخته شده است و حالا باید با استفاده از این فرصت، توان داوران دیگرمان را به کولینا نشان بدهیم. باید داوری را انتخاب می‌کردیم که دیده شود. ما ۱۰ داور دیگر در همان حد توانمندی داریم. مگر آقای حیدری که دربی قبل را سوت زد آدم کوچکی بود؟ یا داوران دیگری که شانس قضاوت در دربی را داشتند مگر از عهده کارشان بر نیامدند؟

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین