کد خبر: ۱۸۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از آغاز باز سازی مناطق سیلزده استان به دنبال فروکش کردن سیلاب خبر داد و گفت که مراحل مختلف امداد و نجات ، بازگشایی و تمیز کردن محور های اصلی و فرعی به اتمام رسیده و از امروز دوشنبه برنامه ها وارد فاز باز سازی شده است.
ناطقان: خسارت سیلاب 27 اسفند سال 97 به مازندران بیش از 12 هزار میلیارد ریال برآورد شد که بیش از پنج هزار میلیارد ریال آن مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

سیلاب به حدود هفت هزار واحد مسکونی مناطق مختلف مازندران از جمله شهرستان سیمرغ و نکا خسارت وارد کرد که 500 واحد به طور کامل تخریب شدند.

علی اصغر احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از آنجایی که مردم همچنان مشغول تمیز کردن و خارج کردن گل و لای منازل شخصی و زمین های کشاورزی هستند، با همکاری دهیاران و نمایندگان بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی ، خانوارهای سیلزده برای گرفتن تسهیلات و وام های بلاعوض به بانک های عامل معرفی و به حساب آنان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه بانک ها هم موظف به پرداخت سریع مبالغ تخصیص داده شده به سیلزدگان شدند، ادامه داد : بر اساس گزارش رسیده هم اکنون وام بلاعوض چهار میلیون تومانی به حساب چندین نفر از سیلزدگان استان واریز شده است.

مدیر کل مدیریت بحران مازندران توضیح داد : صدور پروانه ، تهیه نقشه و نظارت بر ساختمان هایی که صد درصد تخریب شده اند از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرهاستان های سیلزده به صورت رایگان انجام می شود.

** ورود خیرین برای بازسازی مناطق سیلزده

احمدی با بیان اینکه یکی از خیرین استان تامین شیشه تمامی منازل مسکونی تخریب شده سیلزدگان را متقبل شده است، گفت : به دستور رئیس بنیاد مستضعفان کشور ، سیمان عمده ساختمان های تخریبی سیلزدگان استان هم از سوی این بنیاد تامین می شود و بیناد مسکن انقلاب اسلامی هم متولی صدور حواله برای در اختیار گرفتن سیمان مورد نیاز است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین اظهار داشت : بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ، بانک ها موظف شدند تا در قبال تسهیلات از هر یک از سیلزدگان به صورت جداگانه تضمین و یا ضامن نگیرند بلکه ضمانت سیل زدگان به صورت زنجیره ای عملیاتی شود.

احمدی افزود : به دستور استاندار مازندران مدیران ستادی استانداری و مدیران کل دستگاههای اجرایی که مستقیم درگیر سیل نیستند باید در کنار فرمانداران شهرستان های سیلزده به عنوان معین آنان کارها را پیگیری و به ستاد بحران استان گزارش دهند.

وی گفت : همچنین بر اساس دستور استاندار مازندران مدیران دستگاههای اجرایی استان منتظر پرداخت اعتبار نباشند چرا که دولت پرداخت خسارت ها و تامین اعتبار برای بازسازی را متقبل شده و باید فرانید اداری آن طی شود به همین دلیل آنان باید با مدیریت کار ها را آغاز کنند
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین