کد خبر: ۱۸۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
موقر گفت:۷۰درصد این کودکان اتباع خارجی و ۳۰ درصد کودکان ایرانی هستند، گفت: در مراکز نگهداری اولین اقدام تلاش درجهت شناسایی خانواده این کودکان است.
ناطقان: مهشید موقر معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تعداد ۷۲۵ کودک کار از مراکز ۳ مرکز دولتی (۲ مرکز پسران و ۱ مرکز دختران) خدمات دریافت کرده اند.

وی گفت: در مراکز نگهداری، علاوه بر نگهداری کودکان خدمات روانشناسی، مددکاری بازدید منزل، خدمات بهداشتی درمانی، شرکت در کلاس‌های آموزشی - تحصیلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، خود مراقبتی، افزایش اعتماد بنفس، ارتباط با خانواده و.. ارائه می‌شود.

موقر با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ تعداد ۷۲۶ کودک از مراکز دولتی و تعداد ۲۱۲۴ نفر از مراکز و موسسات غیردولتی خدمات دریافت کرده‌اند، ادامه داد: این کودکان در مراکز و موسسات غیردولتی حداقل تا ۵ سال تحت حمایت قرار دارند و در صورت نیاز به خدمات بیشتر این خدمات ادامه می‌یابد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد: بیش از ۹۰% این کودکان دارای خانواده هستند و با خانواده هم زندگی می‌کنند و مابقی نیز به خانواده‌های طلاق، متارکه، حضور نامادری، حضور ناپدری، فوت والدین تعلق دارند.

موقر گفت: ۷۰درصد این کودکان اتباع خارجی و ۳۰ درصد کودکان ایرانی هستند، گفت: در مراکز نگهداری اولین اقدام تلاش درجهت شناسایی خانواده این کودکان است.

وی با بیان اینکه در این مراکز خدمات مددکاری، روانشناسی، بهداشتی درمانی، آموزشی - تحصیلی، آموزش مهارت‌های زندگی، برنامه‌های فرهنگی - هنری، ورزشی- تفریحی و فراهم آوردن برنامه‌های ملاقات با اعضای خانواده و.. انجام می‌شود، گفت: این برنامه‌ها شرایط را برای بازگشت کودک به خانواده میسر می‌کند، همچنین پرداخت کمک موردی نیز انجام می‌شود.

موقر بیان کرد: با توجه به اینکه اغلب کودکان کار و خیابان دارای خانواده هست و حتی با اجرای طرح‌های جمع آوری، بلافاصله این خانواده‌ها برای تحویل فرزندان خود به مراکز مراجعه می‌کنند، لذا رویکرد سازمان بهزیستی حمایت از کودک و خانواده وی است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی با اعطای مجوز فعالیت مراکز حمایتی- آموزشی کودک وخانواده به موسسات غیردولتی، برنامه‌ها و حمایت‌های خویش را از طریق این موسسات به کودکان و خانواده‌های آنان ارائه می‌کنند، ادامه داد: اغلب کودکان کار و خیابان سطح شهر، با یکی از این موسسات یا سایر موسسات فعال در حوزه کودکان کار و خیابان در ارتباط هستند.

موقر گفت: در حال حاضر ۲۰ مرکز و موسسه با اداره کل بهزیستی استان تهران در ارتباط هستند و تعداد ۲۱۲۴ کودک را تحت حمایت دارند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد این موسسات افزایش خواهد یافت، ادامه داد: کلیه برنامه‌های آموزشی - تحصیلی، خدمات کاهش آسیب، خدمات بهداشتی درمانی و... از طریق این موسسات ادامه خواهد داشت.

معاون امور اجتماعی تصریح کرد: تاکید اصلی این برنامه‌ها تحصیل کودکان است همچنین این مراکز توانسته اند با حمایت‌های انجام شده مانع از ترک تحصیل و بازمانده شدن ازتحصیل این کودکان کردند و به تبع آن ساعات کار کودکان کار نیز کاهش یافته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین