کد خبر: ۱۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
باقری "عضو فراکسیون روحانیون مجلس" در گفتگو با ناطقان:
باقری بنابی در بخش بعدی سخنانش به موضوع لزوم توقف سفر عمره مستحبی اشاره داشت و گفت: امروز نیازمند یک تصمیم انقلابی در خصوص توقف سفرهای عمره هستیم؛ چرا که عربستان با استفاده از منابع مالی حاصل از سفرهای حج، خون شیعیان منطقه را توی شیشه کرده و به ریش ما می خندد.
ناطقان: بدنبال تعرض ماموران سعودی به 2نوجوان ایرانی در فرودگاه جده؛ حجت الاسلام باقری بنابی (عضو فراکسیون روحانیون مجلس) در گفتگو با خبرنگار ناطقان گفت: متاسفانه رفتارهای رژیم حاکم بر کشور عربستان به قدری برای مسلمانان آسیب زا شده است که تشریح ابعاد آن غیرممکن به نظر می رسد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ادامه داد: همزمان با خیزش ملت مظلوم بحرین شاهد بودیم که سعودی ها با اعزام نیروی نظامی اقدامات وحشیانه ای را در راستای سرکوب قیام مردمی شیعیان بحرین انجام داد و بدنبال آن حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی از گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق به وقوع پیوست.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به خیزش عمومی مردم یمن گفت: همه مردم و ناظران سیاسی در دنیا دیدند که حکام مستبد  عربستان چگونه با نقض آشکار اصول روابط بین الملل به کشور همسایه اش حمله کردند و از طریق هواپیماهای جنگی، مردم بی گناه را به گلوله بسته و البته تعرض بی شرمانه ماموران سعودی به 2نوجوان ایرانی در فرودگاه جده بار دیگر ماهیت کثیف سیستم حکومتی در عربستان را علنی کرد.

این نماینده مجلس با انتقاد از رفتار غیرمسئولانه ماموران سازمان حج در ماجرای تعرض به 2نوجوان ایرانی گفت: رئیس کاروان و مسئولان حج و زیارت در زمان وقوع این اتفاق بسیار منفعلانه عمل کردند و انتظار می رفت در زمان خارج کردن 2نوجوان ایرانی از جمع دیگر اعضای کاروان، رئیس کاروان سریعا موضوع را دنبال کرده و با هوشیاری اجازه چنین اقدام شنیعی را به سعودی ها نمی داد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: متاسفانه بعد از افشا شدن ماجرای تعرض هم مسئولان سازمان حج، واکنش مناسب و قاطعی از خود نشان ندادند و انتظار می رفت با توجه به عمق فاجعه، سریعا سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه ای کلیه سفرهای عمره را به تعلیق درآورند.

باقری بنابی در بخش بعدی سخنانش به موضوع لزوم توقف سفر عمره مستحبی اشاره داشت و گفت: امروز نیازمند یک تصمیم انقلابی در خصوص توقف سفرهای عمره هستیم؛ چرا که عربستان با استفاده از منابع مالی حاصل از سفرهای حج، خون شیعیان منطقه را توی شیشه کرده و به ریش ما می خندد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، توجه به سفر زیارتی عتبات را یک ضرورت دانست و گفت: کشور همسایه ما عراق که 5امام شیعیان را در دل خود جای داده می تواند بعنوان یک مقصد زیارتی خوب برای هموطنان ایرانی باشد و سازمان حج و زیارت باید با توجه به این بخش، بسترهای لازم برای سفر مردم به عراق را فراهم کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین