کد خبر: ۱۸۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
وزیر نیرو گفت: در پی افزایش بارنگی اخیر، انتظار افزایش دبی ورودی آب به اهواز را تا ۳ هزار مترمکعب در ثانیه داریم وی تأکید کرد: شرایط سد‌ها از نظر فنی تحت کنترل است.
ناطقان: رضا اردکانیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: دبی ورودی آب به اهواز هم اکنون به ۲۵۰۵ مترمکعب در ثانیه رسیده است و انتظار افزایش آن را نیز تا ۳ هزار مترمکعب در ثانیه داریم.

وزیر نیرو افزود: آمادگی‌های لازم برای افزایش ورود آب به سد‌های خوزستان فراهم شده و وضعیت این سد‌ها از نظر پایداری در شرایط خوبی است و جای نگرانی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: شرایط سد‌ها از نظر فنی تحت کنترل است.

اردکانیان افزود: در دهه‌های گذشته خوزستان ۳۳۰ سیل بزرگ را از سر گذرانده که همه آن‌ها به علت نبود آمادگی‌های لازم در این استان صورت گرفته و بسیاری از آنان خسارت بار بوده است.

مهمترین خطر در بارش‌های اخیر در خوزستان، لرستان، کرمانشاه و گلستان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در این برنامه گفت: مهمترین خطر در بارش‌های اخیر تا فردا در خوزستان، لرستان، کرمانشاه و گلستان است.

مرتضی سلیمی افزود: در لرستان شهر‌های دورود، پلدختر و نورآباد بیشترین خطر را در پیش دارند و تاکنون ۱۹ هزار نفر در شهر دورود منازل خود را ترک کرده اند و در مناطق امن اسکان داده شده اند.

وی گفت: ۳۲۰۰ مرکز در ۲۰ استان کشور برای اسکان اضطراری سیل زدگان در نظر گرفته شده است.

سلیمی افزود: با دستور ستاد مدیریت بحران در برخی استان ها؛ مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی برای اسکان اضطراری سیل زدگان آماده شده و هلال احمر آن‌ها را تجهیز کرده است.

وی گفت: خلبانان هلال احمر در چند روز گذشته در شرایط سخت ۴۰۰ سورتی پرواز در استان‌های مازندران و گلستان انجام داده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: در مازندران اوضاع تثبیت شده است و عملیات امدادی در قمیشان و آق قلا در استان گلستان ادامه دارد.

سلیمی گفت: ۱۴۲۱ پایگاه امداد نوروزی هلال احمر در تعطیلات به مسافران خدمات می‌دهند.

وی افزود: ۵۹۰ پایگاه از این تعداد در همه محور‌های مواصلاتی کشور برای اسکان مسافران نوروزی در راه مانده تجهیز شده اند.

 اقدامات خوب نیرو‌های ارتش در کمک رسانی به سیل زدگان در ۷۲ ساعت گذشته

معاون هماهنگ کننده ارتش نیز در این برنامه گفت: با تشکیل قرارگاه امداد ذوالفقار در استان خوزستان تمام پایگاه‌های ارتش و یگان‌های سازماندهی شده در این استان برای مقابله با سیل و کمک به آسیب دیدگان در آمادگی کامل هستند.

امیردریادار حبیب الله سیاری افزود: قرارگاه‌های مشابهی نیز در سپاه و نیروی انتظامی برای هم افزایی در اجرای دستور فرماندهی معظم کل قوا در اجرای عملیات مردم یاری در خوزستان تشکیل شده است.

وی گفت: در ۷۲ ساعت گذشته نیرو‌های ارتش در اندیمشک، دزفول، شوش، شوشتر، خرمشهر، آبادان، حمیدیه و امیدیه اقدامات خوبی در کمک رسانی به آسیب دیدگان از سیل انجام دادند.

افزایش دو تا سه برابری خروجی آب از دهانه رودخانه قره سو با انفجار

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه نیز در این برنامه گفت: مجموعه نیرو‌های مسلح از نخستین ساعات سیل در استان گلستان در کنار سیل زدگان بودند.

سردار علی اکبر پورجمشیدیان افزود: با احداث پل در ۱۸ نقطه در دو روز گذشته ارتباط زمینی گمیشان با بندر ترکمن برقرار شد و نوزدهمین پل در محور گرگان- آق قلا ارتباط این دو شهر را باهم برقرار کرد.

وی گفت: با انفجار صورت گرفته در دهانه رودخانه قره سو خروجی آب دو تا سه برابر افزایش یافته است.

سردار پورجمشیدیان افزود: بخش عمده‌ای از ظرفیت مهندسی سپاه در حال ایجاد کانال‌ها و راه‌های تعجیلی برای خروج آب از مناطق سیل زده به دریا هستند.

وی گفت: بیمارستان‌های صحرایی نیروی دریایی و زمینی سپاه همچنان در گلستان مشغول خدمات رسانی به سیل زدگان هستند و تا کنون ۴۰ هزار نفر به این بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین