کد خبر: ۱۸۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
نخست وزیر رژیم صهیونیستی درحالی به مسکو سفر کرده است که به نظر می رسد مهمترین محورهای گفتگوی وی با مقامات روسی، مسأله حضور ایران در سوریه است.
ناطقان: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه به «مسکو» پایتخت روسیه سفر کرد. است نتانیاهو در جریان این سفر کوتاه با مقامات ارشد روسیه از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

براساس آخرین گزارش‌ها، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان این سفر در خصوص راهکارهای تقویت روابط دوجانبه مسکو تل آویو، تحولات منطقه‌ای و به ویژه بحران سوریه با مقامات مسکو بحث و تبادل نظر کرده است؛ کما اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از ترک فلسطین اشغالی به سوی روسیه به محورهای دیدار خود با رئیس جمهور روسیه پرداخته است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از سفر به مسکو گفت: «من برای انجام دیدار دیگری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عازم مسکو هستم». وی افزود: «ما تحولات سوریه و هماهنگی مستمر و ویژه ای که میان ارتش‌های ما وجود دارد و نیز برخی موضوعات دیگری که برای اسرائیل اهمیت دارد را مورد بحث قرار خواهم داد». از سوی دیگر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد: «این سفر کاری کوتاه است و اگر نتانیاهو طرحی ارائه دهد به طور حتم مورد بررسی و مطالعه قرار خواهد گرفت».

این سفر درحالی انجام می‌شود که حدود یک ماه پیش نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو سفر کرده بود. اکنون نیز به فاصله حدود یک ماه نتانیاهو بار دیگر عازم مسکو خواهد شد تا مهمترین پرونده‌های موجود در عرصه منطقه‌ای به ویژه پرونده مربوط به سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

بدون تردید از جمله اهداف مهم نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سفر به روسیه و دیدار با مقامات ارشد این کشور، مجاب کردن آنها به همکاری با تل آویو برای خروج ایران از سوریه و کاهش نفوذ تهران در این کشور است. این درست همان اتفاقی است که در سفر و سفرهای اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو افتاده است و موضوع جدیدی محسوب نمی‌شود. نتانیاهو طی سال‌ها و ماه‌های گذشته از کوچک‌ترین تلاشی برای همراه ساختن مسکو با تل آویو در مقابل ایران، دریغ نکرده است.

این همان هدف مهمی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی حتی به صورت علنی از آن یاد کرده است. درهمین ارتباط، نتانیاهو پیشتر در خصوص حضور ایران در سوریه مدعی شده بود: «اجازه نمی‌دهیم ایران در سوریه پایگاهی داشته باشد»! وی همچنین در ادامه ادعاهای خود علیه ایران و حضور قانونی آن در سوریه گفته بود: «نیروهای خارجی از جمله نیروهای ایرانی باید هرچه سریع‌تر از سوریه خارج شوند»!

تلاش مذبوحانه نتانیاهو برای خروج ایران از سوریه و اظهارات مضحک و تعجب آمیز آن درخصوص لزوم خروج ایران درحالی است که این حضور به صورت کاملاً قانونی و بنابر درخواست رسمی دولتِ قانونی سوریه به ریاست بشار اسد، صورت می‌گیرد و با قوانین بین المللی هیچگونه تعارضی ندارد. درست به همین دلیل است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی خود نیک می‌دانند که نمی‌تواند این مسأله قانونی را از طریق مجامع بین المللی همچون شورای امنیت سازمان ملل متحد پیگیری کند.

اما درهر صورت، واقعیت آن است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکنون با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی برای همراه ساختن مسکو با خود برای مواجهه با ایران در سوریه، با ناکامی مواجه شده است. مقامات روسیه در این زمینه همواره دست رد بر سینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی زده اند و هیچگاه به درخواست‌های آنها برای مقابله با ایران در سوریه پاسخ مثبت نداده اند.

از سوی دیگر، طبق اعلام مقامات تل‌آویو قرار است انتخابات کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در تاریخ ۹ آوریل (۲۰ فروردین‌ماه) برگزار شد و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز از مدت‌ها پیش تبلیغات برای پیروزی در این انتخابات را آغاز کرده است. با این حال، سلسله مشکلات داخلی در اراضی اشغالی و همچنین مشکلات، معضلات و بحران‌های خارجی موجب شده است تا نتانیاهو پیروزی خود در این انتخابات را در هاله‌ای از ابهامات ببیند.

درگیر بودن نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی با پرونده‌های متعددِ پولشویی و فساد مالی تنها جزئی از مشکلات و معضلات داخلی است که وی با آن دست و پنجه نرم می‌کند و این پرونده‌ها را مانع بزرگی در برابر تحقق رؤیای خود برای تکیه زدن مجدد بر کرسی نخست‌وزیری، می‌بیند. درهمین حال، افزایش شدت انتقادات داخلی از عملکرد بنیامین نتانیاهو توسط مقامات کنونی و سابق رژیم صهیونیستی، شرایط دشواری را برای وی رقم زده است.

از همین روی نتانیاهو که حضور خود در عرصه سیاست در اراضی اشغالی را رو به پایان می‌بیند، تلاش می‌کند تا حتی‌الامکان برای خود دستاوردی چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی به دست آورد تا بتواند به پشتوانه آن نظر شهرک‌نشینان صهیونیست را در انتخابات جلب کند. انجام سفرهای خارجی ازجمله به روسیه در همین چارچوب قابل تعریف است و نشان‌دهنده تقلای نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی در عرصه بین الملل است.
منبع: مهر
برچسب ها: نتانیاهو ، سفر ، روسیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین