کد خبر: ۱۸۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
ابوترابی‌فرد:
خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: تولید کلیدواژه برون رفت از تنگناهای اقتصادی و اجتماعی و تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت بزرگ تعیین کننده آسیا است. باید با فساد مبارزه قاطع و جدی داشت. باید نظام بانکی کشور با استقلال و نظارت دقیق بانک مرکزی پیش برود و همه در خدمت تولید قرار بگیرند.
ناطقان: حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه‌های  نمازجمعه این هفته  تهران اظهار کرد: در این روزهای سال با پدیده بارش استثنایی روبه رو شدیم. در عصر جدیدی قرار داریم؛ عصر گام دوم انقلاب، عصر تغیرات آب و هوا و تحولات اقلیمی، عصر جدیدی در رسانه ملی و عصر فراهم آمدن زمینه رویش و درخشش نسل جوان.

وی ادامه داد: در این تحولات اقلیمی در ۱۳ روز اول سال حدود ۹۰ میلیارد متر مکعب بارش داشتیم. در سال‌های آب و هوای معمولی در طول سال آبی کشور حدود ۴۰۰ میلیارد متر مکعب بارش داریم. اگر کار بزرگ انقلاب و فرزندان هوشمند انقلاب در ساختن سدهای کشور نبود چه می‌شد. هنگام پیروزی انقلاب ۱۹ سد داشتیم.

ابوترابی‌فرد گفت: حضور و مدیرت سپاه و ارتش با فرماندهی معظم قوا راه را برای مدیریت این سیل هموار کرد.

وی با اشاره به فواید افزایش سطح آبی کشور گفت: قطعاً برای اقتصاد ایران، تولید برق کشور، از بین رفتن ریزگردها، پر شدن تالاب‌ها و دریاچه ارومیه و تحول در کشاورزی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: باید ملت بزرگ ایران همانند مردم شریف شیراز که بعد از سیل خانه‌هایشان را به روی سیل زدگان گشودند، در خدمت برادران و خواهران خود باشند. این کار بزرگ باید تداوم پیدا کند. بگذارید دولتمردان دور از اخلاق و انسانیت آمریکا بفهمند ملتی که انقلاب را پاس‌داشته است با اقتدار از این چالش‌ها عبور می‌کند.

ابوترابی فرد یادآور شد: پیام نوروزی رهبر عالی قدر انقلاب اسلامی بر مقوله تولید تاکید داشت. تولید کلیدواژه برون رفت از تنگناهای اقتصادی و اجتماعی و تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت بزرگ تعیین کننده آسیا است. امروز با همه مشکلات و تنگناها جزء بیست اقتصاد اول دنیا هستیم اما این زیبنده انقلابی نیست که در عرصه سیاسی قدرت تعیین کننده جهان است. قدرت‌های بزرگ در یک طرف میز می‌نشینند و مقابل آن قدرت ایران قرار می‌گیرد. این اقتدار و وزن سیاسی و علمی کشور است.

وی گفت: حلقه بنیاد واشنگتن یکی از پنج حلقه اقتصادی است که به کنگره و دولت آمریکا در چگونه مبارزه کردن با جمهوری اسلامی ایران مشورت می‌دهد. آقای پاتریک یکی از این مشورت دهندگان است. در دی ماه سال ۱۳۹۶ در سمیناری با عنوان تحریم‌های مجدد ایران چگونه و چرا گفت  که اقتصاد ایران یک اقتصاد متنوع است. ایران سرشار از منابع طبیعی است. حدود سی و هفت میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی داریم. معادن فعال داریم. جامعه مهندسی ایران بعد از آمریکا بالاترین رتبه را در جهان دارد. بیش از ۳۶ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص و بیش از ۲۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کنار ذخایر نفت و گاز است.

وی افزود: منابع طبیعی و ظرفت های بسیار بالا برای گردشگری خلق ثروت داریم. بیش از ۲ هزار کیلومتر راه به آب‌های آزاد داریم. ایران یک کشور استثنایی است. یکی از مقامات ارشد آلمان می‌گوید ایران نقطه ژئوپولتیک جهان است. این آقای مشاور آمریکا در سمیناری که گفتم می‌گوید وضعیت اقتصاد کلان ایران وضعیت خوبی است. دولت بودجه احتیاطی خوبی برای حل مشکلات در اختیار دارد. صندوق توسعه ملی با نگاه رهبر معظم شکل گرفته است. در ایران شاخص تولیدات داخلی بالاتر از آمریکا است. می‌گوید اگر بخواهیم وضعیت اقتصاد ایران را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم در حد اسپانیا است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: این اقتصاد اگر رابطه خود را با خام فروشی به حداقل کاهش دهد و رو به تولید دانش بنیان برود به انقلاب عظیم تبدیل می‌شود. نگاه رهبری معظم انقلاب به این افق بلند است و راهکار آن تولید است. موانع پیش روی تولید را باید برداشت. سرمایه‌ها را باید به سمتی هدایت کرد که از بالاترین ارزش برخوردار است.

وی خطاب به مسئولین دولتی گفت: دولتمردان ما برای تولید به نقشه راه نیاز داریم. می‌خواستم به موضوع پتروشیمی بپردازم اما در خطبه دیگری صحبت خواهم کرد. کارآفرینان کسانی که امروز در عرصه اقتصادی فعال هستید کالاهایی که صادر می‌شود باید ارز آن در خدمت اقتصاد قرار بگیرد.

امام جمعه تهران گفت: باید با فساد مبارزه قاطع و جدی داشت. باید نظام بانکی کشور با استقلال و نظارت دقیق بانک مرکزی پیش برود و همه در خدمت تولید قرار بگیرند.

وی در خطبه‌های عبادی نماز جمعه این هفته تهران نیز طی سخنانی گفت: انقلاب، مکتب و نظریه‌ای پایدار است که عقبه علمی و معرفتی تکیه گاه او باشد. انقلاب اسلامی جوشیده از آموزه‌های وحیانی و رسول اکرم است. آموزه‌های مبتنی بر علم دارد. مهم‌ترین عامل خلق مکتب قدرت و رهبری صالح است. اگر اندیشه‌ای از غنی‌ترین معرفت‌ها سرشار بود، اما با رهبری صالح مدیریت نشد منحرف می‌شود. حتی رهبری صالح نمی‌تواند راه را برای تداوم یک نظریه پایدار بدون مردم و جامعه ادامه دهد. رمز تداوم انقلاب اسلامی و بالندگی آن امروز در حضور شما مردم تبیین می‌گردد. چون شما هستید انقلاب پاینده است. این حضور راه را برای خلق قدرت هموار نموده است.

وی ادامه داد: این ملت‌ها هستند که زمینه اقتدار و حضور رهبران صالح را فراهم می‌کنند. ده‌ها آیه و روایت بر این رسالت کلیدی پیروان قرآن، تاکید دارد. انقلاب اسلامی بر اصولی پایدار مانده است. بالنده و پر نشاط است. هر روز در مقابل قدرت‌های استکباری مرزهای جدید را طی می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امروز جمهوری اسلامی با قدرت در مرز رژیم صهیونیستی حضور دارد. امروز بازگشت به هویت دینی و اسلامی و حاکمیت قدرت‌های مسلمان بر سرنوشت خویش و خروج از سیطره استکبار هدف انقلاب است. امروز این اقتدار برآمده از اسلام و قدرت مردم مسلمان است که راه را برای نقش آفرینی مرجعیت دینی هموار نموده است.

وی با اشاره به سفر شبانه ترامپ به عراق گفت: امروز نزاع انقلاب با نظام سلطه بر حاکمیت ملت‌ها بر سرو نوشت خودشان است. امروز مسئله حاکمیت مردم فلسطین و عرب بر سرنوشت خویش است. انقلاب اسلامی در سایه این دستاورد بزرگ بالنده است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: جوانان عزیز این سخن الهام بخش اقتدار آفرین رهبری معظم در ضرورت نگاه ویژه به خویشتن در گام دوم انقلاب خلاصه همه آموزه ها است. همه انبیا برای تربیت مردم آمده‌اند. من باید دغدغه اصلاح خود را داشته باشم. اگر این دغدغه نبود تمام مسئولیت‌ها به فراموشی سپرده می‌شوند. حضرت یوسف نمونه بارزی از خود سازی است. قرآن کریم در تبیین این انسان وارسته و تربیت یافته اشاره می‌کند که او یک انسان آراسته به علم و کمال است.

وی همچنین تاکید کرد: امروز یکی از مصادیق بارز نیکو کاری  خدمت به برادران و خواهران سیل زده است. یکی دیگر مصادیق نیکوکاری  نیز حضور در تولید است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین