کد خبر: ۱۸۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
رئیس مجلس با انتقاد از رویکرد آمریکا در سیل اخیر کشورمان گفت: آمریکا با بدنه مردم ایران دشمنی دارد.
ناطقان: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز و پیش از سفر به قطر برای شرکت در اجلاس بین المجالس جهانی در این کشور در فردگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران گفت: این اجلاس چیزی شبیه مجمع عمومی سازمان ملل است که فرصت مهمی است تا در این اجلاس در زمینه همکاری‌های چندجانبه بین‌المللی و همکاری‌های دوجانبه رایزنی‌هایی انجام شود.

وی با بیان اینکه هر سال این اجلاس دو بار تشکیل می‌شود و خوشحالیم که این اجلاس در این دوره در کشور دوست و همسایه قطر برگزار می‌شود، ادامه داد: این اجلاس برای ما بسیار مهم است و سعی خواهیم کرد با رؤسای مجالس کشورهای مهم در این اجلاس رایزنی‌هایی داشته باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: در این اجلاس درباره مشکلات تروریستی در جهان، قاچاق مواد مخدر و مسائلی که به حقوق افراد در کشورهای مختلف و همچنین نحوه توسعه در کشورها و نقش پارلمان آنها بحث و تبادل نظر خواهد شد.

لاریجانی با بیان اینکه در این اجلاس درباره دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران با روسای پارلمان‌های سایر کشورها نیز رایزنی می‌شود، اضافه کرد: در روزهای اخیر در برخی از استان‌های کشور سیل جاری شد و برخی مقامات امریکایی بیانیه مفتضحانه صادر کردند و مطالبی در آن مطرح کردند، این درحالی است که صلیب سرخ جهانی نهادی بین‌المللی است و در شرایط سخت به مانند سیل و زلزله باید بدون لحاظ کردن رویکرد سیاسی به مردم آسیب‌دیده کمک کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با بدنه مردم ایران دشمنی دارند و این در رویکرد اخیر امریکا به وضوح دیده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها نگذاشتند کمک‌های جهانی هلال احمر برای کمک به مناطق سیل زده برسد، گفت: پس از رخ دادن سیل در کشورمان مردم، نیروهای مسلح و بدنه دولت به پای کار آمدند و در بخش‌هایی نیز این موضوعات نتیجه بخش بود. اما قسمت‌هایی از کار در استان‌ها دچار معضلاتی شد که نیازمند کمک هلال‌احمر بود اما امریکایی‌ها مانع کمک‌رسانی این نهاد بین‌المللی به مردم ایران شدند.

لاریجانی تصریح کرد: در اجلاس بین‌المجالس، قطعاً با روسای پارلمان‌های مهم دنیا رایزنی‌هایی راجع به همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین