کد خبر: ۱۸۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
مراسم تشییع پیکر جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون لحظاتی پیش از روبروی تالار وحدت تهران برگزار شد.
ناطقان: مراسم تشییع پیکر جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون لحظاتی پیش از روبروی تالار وحدت تهران برگزار شد.

در این مراسم افرادی همچون خانواده استاد جمشید مشایخی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، علی نصیریان، بهمن فرمان ارا، همایون اسعدیان، منوچهر شاهسواری، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، قطب الدین صادقی، اصغر همت، علی دهکردی، نادر طریقت، فرشته طائرپور، ایرج راد، احترام برومند، داریوش فرهنگ، لاله اسکندری، علی مرادخانی، رضا بنفشه خواه، رضا ناجی، حضور داشتند.

پیکرجمشیدمشایخی‌تشییع‌شد/حضوگسترده‌مردم‌وهنرمندان‌دربدرقه‌کمال‌الملک‌سینما

شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تاتر در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت در گذشت مشایخی گفت: پهلوانان نمی‌میرند. مشایخی معتقد بود در این زمانه سخت باید هنرمندان یار و یاور مردم باشند.

وی در همین راستا ادامه داد: آغاز بهار با یک سیل دهشتناک و کوچ جمشید مشایخی همزمان بود. هنرمندان همواره در کنار مردم بوده‌اند و ما نیز به مرحوم مشایخی قول می‌دهیم که زبان حق مردم باشیم و بر خود لازم می‌دانیم که به نصایح این استاد گرانمایه توجه کنیم.

پیکرجمشیدمشایخی‌تشییع‌شد/حضوگسترده‌مردم‌وهنرمندان‌دربدرقه‌کمال‌الملک‌سینما

ایرج راد دیگر بازیگر قدیمی سینما و تئاتر به عنوان نفر دوم روی سن آمد و گفت: جمشید مشایخی سالها به هنر این کشور عاشقانه خدمت کرد. این هنرمند عاشق مردم و عاشق کار فرهنگی و هنری بود. مشایخی همواره عاشق بود و هرگاه به روی صحنه می‌رفت، صحنه را می‌بوسید و با عشق کار می‌کرد. او خودش را عاشق ایران و‌ خاک زیر پای مردم ایران می‌دانست.

وی ادامه داد: مشایخی بیش از ۶۰ سال خودش را وقف هنر کرد. جمشید مشایخی همواره در تاریخ هنر این کشور زنده و جاودان می‌ماند. باید یک مکان را به نام او نامگذاری کرد و باید مکان‌ها و‌ محلات را به نام هنرمندان نامگذاری کرد.

پیکرجمشیدمشایخی‌تشییع‌شد/حضوگسترده‌مردم‌وهنرمندان‌دربدرقه‌کمال‌الملک‌سینما

منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) دیگر سخنران مراسم بود که با تشکر از حضور مردم در این مراسم گفت: جمشید مشایخی مانند برخی افراد نان به نرخ روز خور نبود. او نان به خون جگر خورد که ماندگاری هنر و فرهنگ کشور جز به خون جگر نمی‌شود. ما ریزه‌خوار افرادی همچون جمشید مشایخی هستیم.

علی نصیریان با گریه خطاب به مشایخی گفت: آقای مشایخی هنگام درگذشت آقای رشیدی هم به شما گفتم من انتظار نداشتم برای این مراسم به اینجا بیایم. من انتظار داشتم بیایم اینجا که با هم به روی صحنه برویم. من این چند وقت حال خوشی نداشته و‌ ندارم برای اینکه همسرم را از دست دادم، انتظامی و رشیدی را از دست دادم‌ و الان‌ مشایخی. من از اینها بودم و درگذشت آنها ضربه بزرگی به پیکره من زد‌.

پیکر جمشید مشایخی‌ تشییع‌ شد/حضور گسترده‌ مردم‌ و هنرمندان‌ در بدرقه‌ کمال‌الملک‌ سینما

سام مشایخی در پایان مراسم گفت: نمی دانم چرا در حال صحبت هستم. ذهنم به هم ریخته است. دوست داشتم از مردم عزیز و مهربان مان که قدر هنر و هنرمندان را می دانند تشکر کنم.
واقعا ممنونم از عزیزانی که برگزارکننده این مراسم باشکوه بودند و خوشحالم و مطمئنم پدرم هم خوشحال است چون همیشه می گفت خاک پای ملت است و صادقانه می گفت, هر چند برخی به او ایراد می گرفتند.

دو نکته کوچک که باید اشاره کنم. همه دوست دارند بگویند جمشید مشایخی کمال الملک سینمای ایران است ولی ما که کمال الملک داشتیم. ایشان خودش بود, ادا درنمی آورد و اهل صداقت و راستی بود.

مطمئنم اگر ایشان خودش این جا بود این شعر را برایتان می خواند:
من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان
قال و مقال آدمی می کشم از برای تو
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین