کد خبر: ۱۸۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
آیت‌الله مکارم شیرازی:
این مرجع تقلید با تاکید بر مظلومیت مردم سیل زده خاطرنشان کرد: ‌انسان وقتی صحنه‌ها را می‌بیند، ناراحت می‌شود؛ بنده وقتی برخی صحنه‌ها را دیدم، گریه‌ام گرفت؛ امیدواریم صدای ما به گوش همه برسد و مردم کمک کنند.
ناطقان: آیت الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم،‌ با تاکید بر اینکه امروز سیل‌زدگان کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارند اظهار کرد:‌ در پی وقوع سیلاب کشت‌زارها، احشام و تمام سرمایه مردم از دست رفته است و مردم سیل زده در حال حاضر وضعیت خوبی ندارند و ما باید خودمان را جای سیل زدگان بگذاریم و برای جبران خسارات سیل دست به دست هم دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم به فکر هم باشند، خداوند لطف می‌کند تصریح کرد: در حال حاضر، امتحان بزرگی برای همه آغاز شده و در این میدان امتحان همه باید آبرومند بیرون بیایند و در این زمینه خداوند، رحمان، رحیم و ارحم الراحمین است و لطف او شامل مردم خواهد شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید طوری شود که عده ای به واسطه مشکلات طاقت فرسای سیل تلف شده و یا امیدشان از همه چیز بریده شود خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دولت، سپاه و ارتش دست به دست هم داده و تلاش می‌کنند اما تا همکاری عموم نباشد، مشکلات حل نخواهد شد.

وی با اشاره به صدور اجازه صرف یک سوم کل وجوهات برای کمک به سیل زدگان تصریح کرد: همچنین مردم می‌توانند از ردّ مظالم یا زکات هم برای کمک به سیل زدگان استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر مظلومیت مردم سیل زده خاطرنشان کرد: ‌انسان وقتی صحنه‌ها را می‌بیند، ناراحت می‌شود؛ بنده وقتی برخی صحنه‌ها را دیدم، گریه‌ام گرفت؛ امیدواریم صدای ما به گوش همه برسد و مردم کمک کنند.

وی با اشاره به کمک 250 میلیون تومانی به سیل‌زدگان گفت: در راستای کمک به سیل زدگان جز مبلغ اول،‌ امروز هم 100 میلیون تومان واریز خواهیم کرد و امیدواریم دیگران هم به اندازه توان خود کمک کنند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین